Nation Branding in Post-Communist Romania. A semiotic approach

Nation Branding in Post-Communist Romania. A semiotic approach

Editura
An publicare
2018
Nr. Pagini
326
ISBN
9789737115898

Descriere

”Does Romania need a country brand?” is the headline of an article published in 2010 in ziare.com, one of the most read Romanian news portal. The country image and the debates on nation branding are permanent agenda themes in Romania, especially after the fall of the communist regime in 1989. In this context, the present volume proposes an analysis of media discourses on Romania’s country image in different situations, some of them explicit (nation branding as a public problem), and some implicit (labor migration in the European Union). ___________________________________________________________________________________________________________________________„Are nevoie România de un brand de țară?”, se întreabă un jurnalist într-un articol publicat în 2010 pe portalul de știri ziare.com. Tema imaginii de țară, precum și dezbaterea acesteia din perspectiva branding-ului național sunt teme de agendă permanentă în România, mai ales după prăbușirea regimurilor comuniste în 1989. În acest context, volumul de față propune o analiză a discursului mediatic pe tema imaginii de țară în diferite situații, unele explicite (nation branding ca problemă publică), altele implicite (migrația forței de muncă în Uniunea Europeană).

Pe aceeași temă