Exerciții practice de limba română. Competenţă şi performanţă în comunicare. Clasa a VII-a. Consolidare
Descriere
Avizat M. E.N. conform O. M. nr. 3022/8. 01. 2018In contextul aplicarii noilor programe de limba si literatura romana, centrate pe formarea la elevi a competentelor specifice - competente derivate din cele generale si circumscrise celor opt competente-cheie prevazute de Cadrul Comun European de Referinta pentru Limbi -, o lucrare de tipul celei de fata are rolul de a-l orienta atat pe profesor, cat si pe elevul din clasele V-VIII in activitatea de predare-invatare-evaluare. Ea pleaca de la premisa ca limba si literatura romana in invatamantul preuniversitar trebuie predata si insusita ca o disciplina de cultura generala, al carei studiu nu are ca finalitate specializarea filologica a elevilor, ci construirea competentei de comunicare si a competentei culturale a acestora, alfabetizarea lor functionala in domeniu, fara a-i conduce catre abstractiunile teoretice din aria academica. Lucrarea ofera, in primul rand elevilor, prin varietatea exercitiilor propuse, o perspectiva pragmatica de abordare a cunostintelor in procesul de invatare, prin implicarea constienta si activa in dobandirea unei competente reale de comunicare in limba romana, atat a elevilor din scolile cu predare in aceasta limba, cat si a celor din scolile cu predare in limbile minoritatilor nationale. MINA-MARIA RUSU