Educația montessori în primii ani de viață

Educația montessori în primii ani de viață

Descriere

    • Intampinarea nou-nascutului • Descoperirea lumii • Mana si creierul • Viata practica • Ingrijirea personala • Limbajul si inteligenta • Vointa in curs de dezvoltare     Asigurarea unui start bun in viata are consecinte pozitive fundamentale asupra intregii vieti ulterioare. Unul dintre instrumentele cele mai potrivite in acest sens il reprezinta abordarea Montessori, ce favorizeaza dezvoltarea independentei si a stimei de sine a copilului inca din primele saptamani de dupa nastere. Cartea contine indicatii pas cu pas pe parcursul dezvoltarii copilului de la nastere si pana la varsta de trei ani, acoperind toate aspectele, de la programul de somn la modul de hranire, imbracaminte, libertatea de miscare, insusirea limbajului si a regulilor de igiena etc. Un accent special este pus pe incurajarea curiozitatii firesti a copilului si a tendintei sale de explorare a mediului inconjurator, elemente esentiale in dezvoltarea unei inteligente armonioase si a unui corp sanatos si puternic.     Paula Polk Lillard este o autoritate recunoscuta la nivel international in domeniul educatiei Montessori. Autoare de carti si cadru didactic cu o experienta de peste 50 de ani, a fondat impreuna cu fiica sa, Lynn Lillard Jessen, o scoala de tip Montessori pentru copii incepand de la varsta prescolara pana la clasa a opta.     CUPRINS: Prefata • Introducere CAPITOLUL 1. Desavarsirea fiintei umane CAPITOLUL 2. Intampinarea nou-nascutului CAPITOLUL 3. Descoperirea lumii CAPITOLUL 4. Mana si creierul CAPITOLUL 5. De la mersul de-a busilea la coordonare CAPITOLUL 6. Viata practica CAPITOLUL 7. Ingrijirea personala CAPITOLUL 8. Limbajul si inteligenta CAPITOLUL 9. Vointa in curs de dezvoltare CAPITOLUL 10. Concluzie Multumiri • Bibliografie • Indice     Fragment din volumul "Educatia montessori in primii ani de viata" de Paula Polk Lillard, Lynn Lillard Jessen:     „Definitia pe care o da Montessori educatiei depaseste scopul parental al fericirii personale a copilului si include rolul copilului in cadrul destinului uman. Montessori a considerat fiintele umane ca fiind agenti ai schimbarii in cadrul evolutiei. Am schimbat fata pamantului, creand si modificand directia faunei si a florei, depasind limitarile fizice ale comunicarii si calatorind in cosmos, iar acum aruncam o privire in insasi mintea umana. Montessori credea ca fiecare copil are un rol de jucat in povestea continua a modului in care oamenii inteleg si transforma universul. A numit aceasta responsabilitate individuala „sarcina cosmica" a copilului. Planul de dezvoltare in care copilul devine fascinat de acest concept cuprinde scoala, primara, cand copilul are intre sase si doisprezece ani. Prin urmare, apartine in primul rand celui de-al doilea plan.     Ca parte a recunoasterii rolului personal in viata societatii, Montessori a inteles importanta faptului ca elevii de scoala intre sase si doisprezece ani sa isi dea seama de aportul generatiilor trecute la calitatea vietii lor prezente. Prin urmare, in programa elaborata pentru acestia a introdus realizarile omenirii de-a lungul anilor si a accentuat recunostinta pentru contributia adusa. Copiii din scoala primara au cu precadere nevoie de eroi si de recunoasterea apartenentei la grandoarea spcectacolului civilizatiei umane. Prin urmare, in acest al doilea plan rebuie plantate semintele respectului fata de progresul uman si permanenta civilizatiei umane. Cu toate acestea, este un lucru greu de realizat, daca nu s-a finalizat cu succes munca primul plan, aceea de a cladi un copil independent si puternic. Prin urmare, aceasta carte se concentreaza pe acest prim plan crucial de dezvoltare si cu precadere pe subplanul reprezentat de primii trei ani de viata.”

Pe aceeași temă