Să predăm ca în Finlanda. 33 de strategii simple pentru lecții pline de bună-dispoziție

Să predăm ca în Finlanda. 33 de strategii simple pentru lecții pline de bună-dispoziție

Descriere

Sa predam ca in Finlanda. 33 de strategii simple pentru lectii pline de buna-dispozitie Finlanda a surprins o lume intreaga in 2001, cand elevii au obtinut cele mai bune scoruri la testul international PISA, care evalua, in premiera, competentele de gandire critica ale scolarilor din peste 30 de tari – de la SUA si Germania la "tigrii" din Asia de Sud-Est. Finlanda a ramas in top si la urmatoarele evaluari internationale, ridicand intrebarea: Cum se face ca elevii din micul stat nordic - unde zilele de scoala sunt mai scurte, temele, aproape inexistente, iar testele standardizate sunt o raritate - au reusit sa obtina scoruri la nivelul suprasolicitatilor scolari asiatici? Plecat din SUA, pentru a preda la clasa a cincea intr-o scoala din Helsinki, autorul a aflat in scurta vreme secretele reusitei finlandeze. De la pauzele de relaxare si crearea sentimentului de apartenenta intre elevi pana la esentializarea materiei in "minilectii" si co-planificarea orelor impreuna cu elevii, cartea va incurajeaza sa adaptati din metodele din miraculoasa scoala finlandeza. Pentru ca invatarea sa se produca in mod autentic, aceasta ar trebui sa devina "spatiul de intalnire" dintre profesori, elevi si lumea reala. Construirea acestui spatiu de intalnire presupune alinierea mai multor conditii. Despre aceste conditii si despre maniera in care le putem dezvolta ne vorbeste Timothy Walker, care descifreaza simplu si clar cheile succesului finlandez in educatie. Aceasta carte nu este despre Finlanda si despre un sistem de educatie, ci despre copii, despre modul in care, oriunde si oricand, starea lor de bine, serviciile de suport pentru invatare, contactul cu natura, autonomia si increderea fac ca lumile de multe ori paralele ale profesorilor si elevilor sa se intalneasca si sa genereze experiente relevante de invatare. Daca analizam cele 33 de strategii propuse aici, vom observa ca lucrurile simple, care stau in puterea noastra, sunt de fapt cele care fac diferenta. In Romania de azi, singura cale solida de transformare a educatiei este cea a profesorilor care vor si care pot sa faca diferenta intre confortul si nepasarea "lumilor paralele" si "spatiul comun de intalnire" al experientelor autentice de invatare. – Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti

Pe aceeași temă

Timothy D. Walker