Arta manipulării elegante. Instrumentele de persuasiune ale oamenilor oneşti

Arta manipulării elegante. Instrumentele de persuasiune ale oamenilor oneşti

Descriere

Arta manipularii elegante.Instrumentele de persuasiune ale oamenilor onesti Manipularea nu este rezervata sociopatilor si altor categorii de indivizi rauvoitori. Ea face parte din „jocul” social la care recurge orice om pentru a-si apara interesele, pentru a-si atinge obiectivele, dar si pentru a pastra legatura cu ceilalti. Impunerea anumitor limite unui copil, sustinerea unui apropiat intr-un moment dificil, impiedicarea escaladarii unui conflict sunt tot atatea contexte in care tehnicile de manipulare se dovedesc pretioase. In cartea lui Christophe Carre sunt cuprinse practic toate informatiile necesare despre manipulare. Autorul, extrem de sincer si intr-un stil plin de umor, incearca sa ajute publicul sa scape de ideile preconcepute conform carora ar exista doar manipulatori rai si victime bune, ideea de baza fiind aceea ca toata lumea foloseste la un moment dat aceasta tehnica.  Lucrarea de fata initiaza asadar cititorul bine intentionat in strategiile de influentare si de angajare, care-i vor permite acestuia sa-si imbogateasca elegant competentele relationale cu ajutorul unei manipulari constiente si pozitive. Christophe Carre este mediator profesionist si consultant in comunicare. El se ocupa de misiuni legate de imbunatatirea climatului relational, de coaching, de mobilizarea echipei si de formare. Este autorul mai multor carti ce trateaza subiecte precum manipularea, rezolvarea conflictelor, imbunatatirea comunicarii. Fragment din cartea "Arta manipularii elegante", de Christophe Carre "Printul cel bun Sa spui despre o persoana ca este machiavelica nu este un elogiu. In mintea noastra, individul machiavelic este de rea-credinta, adesea perfid, nu-si tine promisiunile pentru a-si atinge scopurile si nu este preocupat deloc de morala. Cu toate acestea, atunci cand ne aplecam asupra scrierilor lui Niccolo Machiavelli, parintele cuvantului "machiavelism", mai ales asupra celebrei sale lucrari Principele, suntem obligati sa nuantam acest epitet si sa fim atenti la interpretarile cinice ale operei. De fapt, daca valorile morale nu sunt ridicate la nivel de principiu de catre autor, finetea analizei lui politice si regulile de conduita pe care le propune guvemantilor sunt fondate pe descrieri realiste ale comportamentelor umane si ale exercitiului puterii. El nu se amageste cu iluzii despre natura umana, in schimb insa se intereseaza de ceea ce fac oamenii, nu de ceea ce ar trebui sa faca. Totodata, afirmatiile lui, prin care opune virtutea (curajul de a-si impune vointa, luciditatea si capacitatea de a se adapta la context) fortunei (destinul, hazardul, sansa, buna sau rea), nu sunt lipsite de sens: bine folosita, virtutea se poate impune fortunei. Asadar, in cazul lui Machiavelli, avem de-a face cu o raceala cinica sau cu realism? Lucrurile nu pot fi transate in termeni binari, bine sau rau. Machiavelli era purtatorul unui proiect politic rational: acela de a elibera si de a unifica Italia. El nu se impiedica de niciun fel de idealism, iar gandirea lui este pragmatica."

Pe aceeași temă

Christophe Carré

Christophe Carré

A. Leonard Iozefini

Kevin Dutton

Kevin Dutton

Christophe Carré