Tenacitatea mentală
Descriere
Generatia Mileniului vrea sa stie ce mai e nou in leadership. Ce s-a schimbat de-a lungul vremii? Raspunsul este ca s-a schimbat contextul. Drastic. Lumea de azi este mai dinamica, mai dura – ne pune in fata terorism, nesiguranta, schimbari climatice, penurie de resurse, recesiune economica, transformari ale tehnologiei etc. Ce NU s-a schimbat este esenta leadershipului. Adevarurile durabile ale leadershipului rezulta din cercetarile meticuloase de peste trei decenii ale autorilor, desfasurate in peste 70 de tari. Sunt 10 adevaruri care ii fac pe oameni sa-l urmeze pe lider de buna voie: credibilitatea, atitudinea pozitiva, concentrarea asupra viitorului, exemplul personal, curajul, capacitatea de a invata etc. Sunt 10 adevaruri valabile deopotriva pentru liderii in formare si pentru cei cu experienta. Pentru cei care exercita leadership, dar si pentru trainerii care formeaza lideri. Pentru lumea afacerilor, dar si pentru sport, educatie, sanatate, administratie etc. Fragment: “Leadershipul nu inseamna liderul si atat. Nu se refera doar la lider, ci la relatia dintre lider si oamenii sai. Leadershipul inseamna conexiunea liderului cu membrii echipei si conexiunile dintre acestia. Leadershipul are de-a face cu modul cum se comporta oamenii din echipa si cu ce simt unii despre ceilalti. Cu legatura emotionala dintre lideri si membrii echipei. Liderii exemplari stiu bine ca daca vor sa realizeze lucruri de exceptie, trebuie sa fie atenti la problemele oamenilor lor si sa se preocupe de competentele lor. Centre for Creative Leadership a constatat ca factorul critic de succes pentru primele trei pozitii ierarhice din organizatii este „relatia cu subordonatii". Aceasta constatare este validata de o serie de studii similare de leadership si inteligenta emotionala intreprinse de Daniel Goleman si altii. Conexiunile umane sunt un element esential al vietii. Claudio Fernandez-Araoz, fost partener si actualmente consilier superior in domeniul resurselor umane la nivel de cadre de conducere in compania Egon Zehnder International, a realizat el insusi cateva sute de proiecte de depistare si evaluare a cadrelor de conducere. In calitate de fost director al departamentului de perfectionare profesionala al companiei Egon Zehnder International, raspunzand de cele cincizeci si opt de filiale din intreaga lume, Claudio a participat personal la mai multe mii de interviuri de angajare. El ne-a spus ca toate aceste cazuri ... au demonstrat clar ca profilul clasic cautat de organizatii cand isi angajeaza cadrele de conducere (experienta relevanta si un IQ exceptional) este mai degraba un predictor al esecului decat al succesului, daca lipsesc din ecuatie competentele relevante de inteligenta emotionala. De fapt, o lacuna importanta in domeniul inteligentei emotionale anticipeaza esecul liderului la un nivel de acuratete uluitor. Aceasta este realmente o problema serioasa. Cineva poate absolvi ca sef de promotie cea mai buna scoala de afaceri din lume, poate fi capabil sa rezolve ca un magician orice problema tehnica, poate avea cea mai relevanta experienta situationala, functionala si industriala, si tot are mai putine sanse de succes intr-un post de conducere, daca nu poseda si abilitatile personale si sociale necesare.”