Culegere de exerciții pentru limba română Jocul cuvintelor Clasa a IV-a
Descriere
Lucrarea de fata se doreste a fi o continuare a celei pentru clasa a III-a, in scopul intregirii cunostintelor de limba romana propuse de curriculumul national. Poate fi folosita in orele de limba romana prevazute in „trunchiul comun", dar si in lectiile de aprofundare si de extindere a cunostinfelor. Cuprinde: — exercifii lexicale, de sinonimie, antonimie, omonimie, paronimie (fara a se face referire la terminologia lexicala); — exercitii de utilizare, in contexte diverse, a achizitiilor lexicale noi; — exercitii de identificare a partilor de vorbire si a partilor de propozitie; — exercitii de stabilire a acordurilor gramaticale; — exercitii de formulare a unor enunturi interogative, exclamative, enuntiative; — exercitii de inlocuire a unor expresii sau cuvinte cu echivalentele lor; — exercitii de utilizare a cratimei; — exercitii de ortografiere a formelor flexionare ale partilor de vorbire folosite in texte; — exercitii de utilizare a semnelor de punctuatie; — jocuri gramaticale, de corectare a greselilor de ortografie si de punctuatie; — exercitii de completare corecta a propozitiior lacunare cu structurile invatate; — exercitii de argumentare; — exercitii de sesizare a schimbarii sensului unor cuvinte in functie de contextul in care apar; — exercitii care implica folosirea dictionarelor; — exercifii de analiza gramaticala completa; — exercitii de despartire a cuvintelor in silabe; — exercitii de dictare, de asezare a unui text in pagina. Textele propuse spre analiza sunt fragmente din operele unor scriitori romani si straini sau texte compuse de catre autoare, reflectand universul copiilor, preocuparile si interesele lor, realitatea cotidiana. Lucrarea isi propune dezvoltarea lingvistica, a competentelor de folosire a limbii romane, dezvoltarea capacitatii de a comunica, dezvoltarea gandirii autonome dupa principlul „nu mult, ci bine". Fisele de evaluare pentru fiecare structura, dar si cele pentru evaluarea finala urmaresc standardele curriculare de performanta, contin activitati de invatare prezentate gradat pentru cele trei calificative, incat fiecare elev sa rezolve, dupa puterile sale, secventele fiselor.