An publicare
Nr. Pagini
ISBN
9786066099295
Categorii

Descriere

Cronica reginelor EgiptuluiPrima istorie completa a pitorestilor regine ale egiptuluibiografii pline de culoare ale reginelor egiptului, acoperind 3 000 de ani de istorie, de la perioada dinastica timpurie la sinuciderea cleopatrei in anul 30 i.hr.povestile unor regine celebre, Hatshepsut,Nefertiti si Nefertari, precum si ale consoartelor regale mai putin cunoscute dezvaluie diversele roluri pe care le putea indeplini o regina, de la cel de sotie si mama devotata la cel de inlocuitoare a sotului sau in v remuri de criza si la cel de suveran. Sectiuni speciale ¬ dedicate unor teme diverse, de la nasterea copiilor la peruci ¬ pun in evidenta diferite aspecte ale civilizatiei egiptene. La acestea se adauga arbori genealogici si numeroase casete cu informatii suplimentare. Tabelele cronologice constituie un ghid rapid asupra cronologiei reginelor. Cartea contine 273 de ilustratii, dintre care 173 color, inclusiv portrete, reconstituiri si desene liniare.

Cronica imparatilor romani
Ce stim despre vietile si personalitatile celor 80 de imparati care au domnit de la Augustus pana la caderea Romei? Cronica imparatilor romani este prima carte care abordeaza succesiunea conducatorilor Romei imperiale, folosindu-se de cronologii si alte suporturi vizuale. Acum nimeni nu va mai avea dubii cu privire la cine a construit Colosseumul sau cand a fost pradata cetatea Romei de catre goti: Cronica ofera raspunsuri rapide si demne de incredere. Acest lucru constituie insa doar o parte din ceea ce ofera valoare cartii. Portretele biografice ale celor mai importanti 56 de imparati, de la Augustus la Constantin, impreuna cu un capitol final despre imparatii Antichitatii tarzii, fac din acest volum o istorie completa si foarte interesanta a Romei imperiale. Relatarile pitoresti ale scriitorilor antici, precum Suetoniu sau Tacit, sunt echilibrate de alte caracterizari judicioase, facute in lumina descoperirilor recente. Imparatii faimosi fie pentru realizarile, fie pentru infamia lor primesc atentia cuvenita, iar numele mai putin importante apar in prim-plan pentru prima oara.

Cronica faraonilor
Cronica faraonilor este prima carte care ne prezinta, in forma narativa, utilizand reprezentari grafice si alte asemenea ajutoare vizuale, toti conducatorii si dinastiile Egiptului in ordine cronologica. Portretele biografice ale fiecarui faraon sunt inglobate intr-o istorie exhaustiva si extrem de usor de citit a Egiptului antic, adusa la viata prin realizarile si prin personalitatea conducatorilor lui. O carte de popularizare a istoriei, dar si o introducere vizuala in extraordinara diversitate si bogatie a unei civilizatii antice.Cronica PapilorO lucrare de referinta unica, o lectura extrem de accesibila. Papii sint o parte esentiala a istoriei. In ultimii 2 000 de ani, putine locuri de pe pamint nu au fost influentate de papalitate sau supuse unor schimbari, in bine sau in rau, permanente sau temporare, de hotaririle si de decretele papilor sau chiar de prezenta lor. Au existat 266 de papi si 39 de antipapi; 78 de papi si, surprinzator, 2 antipapi au fost canonizati;77 de papi au fost romani,100 italieni,14 francezi,11 greci,7 germani,6 sirieni,3 sicilieni,2 sarzi,2 spanioli, 2 africani si cite unul englez, olandez, portughez si polonez;22 de papi au fost calugari ,16 calugari mendicanti,2 mireni si unul eremit;4 papi au abdicat,5 au fost intemnitati,4 au fost omoriti, unul, asasinat,unul, detronat. La sfirsitul mileniului al II-lea, papalitatea pare sa fi inchis un cerc in calatoria sa de-a lungul vremii, si-a restrins rolul politic si si-a reintarit pozitia de lider spiritual. Cronica papilor este prima carte care sa prezinte, intr-o forma narativa, folosind tabele cronologice si alte diferite mijloace vizuale, toate domniile papale in ordine cronologica. Biografii ale tuturor celor 266 de papi, de la Sfintul petru la Benedict XVI, oferind o imagine de ansamblu a acestor personalitati fascinante - deopotriva pastori ai credintei, mari oameni de stat si mecenati ai artelor. Cronologii succinte, adevarate ghiduri vizuale, privind durata si evenimentele importante din timpul pontificatului fiecarui papa. Fise biografice pentru fiecare papa, cuprinzand informatii-cheie, cum ar fi numele de nastere, activitatea anterioara alegerii in functie si despre familie. 317 ilustratii, dintre care 112 color, incluzand portrete si busturi ale papilor, comori de arta de la Vatican si harti detailate.