Perspective nr. 1/2016
Descriere
"Istoria literaturii, dar și istoria limbii, configurează – alături de conținuturile altor materii de studiu (istoria și geografia României) – profilul identitar al elevilor. Altfel spus, în măsura în care evidențiază dimensiunea istorică a fenomenului lingvistic și literar național, Limba și literatura română contribuie parțial, dar semnificativ, la formularea unui răspuns la întrebarea “Cine sunt eu?”În mod cert, atunci când se situează în interiorul maternei, întrebarea “Cine sunt eu?” se precizează în interogații focalizate precum: “Cine sunt creatorii de literatură care au modelat limba pe care o vorbesc și cultura în care trăiesc?” și “Care sunt, pentru literature și cultura română, orizonturile integratoare?”. […]Orele de istorie literară influențează modul în care elevii înțeleg cultura trecutului, dar și modul în care aceștia se raportează la cultura epocii în care trăiesc și, nu în ultimul rând, modul în care citesc literatura."Referenți științifici: prof. univ. dr. Vistian Goia, prof. univ. dr. Gavril, Neamțu, prof. univ. dr. Liviu Papadima, prof. univ. dr. Ion Pop, Charles Temple, Ph. D. (S.U.A.)Director: Alina PamfilRedactor-șef: Ioana TămăianRedactori: Georgiana Epureanu, Monica Halaszi, Luminița Medeșan, Mirela Mureșan