Psihoterapia psihodinamică. Practica bazată pe dovezi empirice

Psihoterapia psihodinamică. Practica bazată pe dovezi empirice

Editura
An publicare
2020
Nr. Pagini
488
ISBN
9786064007629

Descriere

Cititorul de astăzi s-a întâlnit, probabil, cu o serie de variațiuni ale afirmației că psihoterapia cognitiv-comportamentală este singura psihoterapie bazată pe dovezi științifice, iar psihanaliza e mai degrabă religie decât știință. Volumul de față dovedește faptul că această afirmație nu este adevărată, studiile cuprinse aici arătând că psihoterapia psihanalitică este susținută de cercetarea empirică. Un grup de cercetători de orientare psihodinamică au reușit, în ciuda tuturor așteptărilor, să demonstreze eficacitatea psihoterapiei psihodinamice și să identifice procesele esențiale care stau la baza schimbării sau acțiunii terapeutice din astfel de tratamente. Astfel, clinicienii pot afla ce intervenții au cea mai mare probabilitate de a duce la rezultate pozitive, atât pentru construirea alianței terapeutice și susținerea capacității pacientului de a conștientiza stări afective, cât și în abordarea diferitelor tulburări psihice: tulburările anxioase, depresia, tulburarea de panică, tulburările de comportament alimentar, tulburările de personalitate borderline. Cartea este utilă psihologilor, psihiatrilor și psihoterapeuților care își doresc să-și îmbunătățească activitatea clinică apelând la intervenții eficiente ale psihoterapiei psihanalitice bazate pe dovezi științifice.


Raymond A. Levy este profesor de psihologie în cadrul Departamentului de psihiatrie de la Harvard Medical School și membru în echipa Proiectului de cercetare a psihoterapiei, desfășurat la Massachusetts General Hospital. A realizat numeroase studii și cercetări empirice asupra schimbării în procesul terapeutic și eficienței diferitelor forme de psihoterapie

J. Stuart Ablon este profesor de psihologie în cadrul Departamentului de psihiatrie de la Harvard Medical School. Este director al Proiectului de cercetare a psihoterapiei de la Massachusetts General Hospital. A publicat numeroase studii despre procesul psihoterapeutic și rezultatele psihoterapiei, precum și despre eficiența intervențiilor psihosociale în cazul integrării copiilor-problemă în școală.

Horst Kächele este profesor universitar la International Psychoanalytic University din Berlin și a fost șef al Catedrei de Psihoterapie și Medicină Psihosomatică de la Universitatea din Ulm. A scris numeroase studii și cărți despre procesul psihanalitic și eficiența psihoterapiei psihanalitice.



Psihoterapia psihodinamică pentru tulburările de comportament alimentar nu a fost adecvat evaluată în studii clinice randomizate, însă informații din diferite surse sugerează că intervențiile dinamice active pot fi extrem de utile în cazul acestor tulburări, în special în cazul procentului mare de pacienți cu patologie a personalității. Puținele studii asupra psihoterapiei realizate de cercetători de orientare dinamică sugerează că diferite versiuni active ale terapiei dinamice, care pun accentul pe factori ca relația de transfer, simbolismul simptomelor, conflictele esențiale, vulnerabilități narcisice și dinamici relaționale, pot duce la ameliorări semnificative ale simptomelor tulburărilor de comportament alimentar.
Autorii

Pe aceeași temă

Horst Kächele

Raymond A. Levy,J. Stuart Ablon,Horst Kächele,Lee Child,John C. Maxwell,Bill Mesler,H. James Cleaves Ii,Carl Johan Calleman,Alison Gaylin,Alfie Kohn,Dr. Dominic Walliman,Ben Newman,Alec Blenche,Mike Dooley,Tahereh Mafi,Carl Sagan,Dr Gabriel Perlemuter,Urs