Educație antreprenorială. Școala de business

Educație antreprenorială. Școala de business

Descriere

„O carte a cărei lectură este esențială dacă vrei să înțelegi ce înseamnă o afacere, ce răspunderi, obligații și pericole însoțesc aventura antreprenorială. Lectura presupune însă o concentrare intensă: nu scăpați niciun rând, chiar dacă vi se pare că știți care ar fi cotele de impozit sau ce documente trebuie alcătuite pentru evidența afacerii. Sunt informații-cheie, menite să clarifice alegerea: până la urmă un viitor antreprenor are totuși de ales între a-și deschide o firmă sau a face o afacere pe cont propriu, ca persoană fizică autorizată. Nicăieri nu am citit o explicație mai clară a unei diferențe majore între SRL și PFA: persoana fizică autorizată răspunde cu toată averea sa, în timp ce SRL-ul, așa cum se recomandă, are o răspundere limitată la capitalul său. Dar textul cărții avertizează și asupra limitelor afacerii în sine pe care o poate derula PFA: este deci o problemă de anvergură și posibilități. Cartea oferă întreaga perspectivă, alegerea îi aparține celui care vrea să intre în afaceri. O lectură atentă te va răsplăti: într-adevăr înveți din ideile de afaceri descrise în paginile ei, îți șlefuiește maniera în care gândești o afacere, te previne asupra pericolelor și, înainte de orice, îți propune decență, etică, răbdare și respect pentru detalii. Sau etape, numiți-le cum vreți, dar citiți toată cartea, de la abordarea conceptuală, până la lămurirea diferenței între lobby și traficul de influență. În cazul în care veți da lovitura în afaceri, merită să cunoașteți aceste subtilități.”-- Lidia Moise
Redactor-șef la Reporter Global,
partener exclusiv The Economist în România„O inițiativă lăudabilă, o carte scrisă pentru cei care vor sa înceapă o afacere pe cont propriu, dar nu știu de unde sa înceapă aceasta aventură. Pentru că afacerile sunt, de cele mai multe ori, o aventură. Știm de unde încep, nu știm unde se termină, iar această carte ne inițiază în cultura antreprenoriatului. Suntem purtați în istorie, din cele mai vechi timpuri până în zilele noastre. Aflăm cum au apărut primele forme de comerț, prin schimburi de mărfuri, adică apariția barterului. Apoi, un moment punctat eficient aici este inventarea banilor. Astfel, lucrarea descrie și o parte din istoria civilizației, un lucru bun pentru cultura economică și necesară pentru viitorii antreprenori. Cartea lămurește, întru-un mod simplu, confuzia între concepte cum ar fi „manager” și „antreprenor” și scoate în evidență abilitățile pe care un antreprenor de succes le are: își asumă riscuri, controlează afacerea, este perseverent. Dar nu doar atât, aflăm cum și de ce să devenim antreprenori, ce întrebări să ne punem, iar în final avem o propunere de dezvoltare prin educație financiară. Suntem învățați practic ce înseamnă o afacere, ce formă de societate se potrivește cel mai bine unei afaceri, care este importanța educației antreprenoriale, dar și multe alte lucruri utile pe care vă las să le descoperiți. Esența acestei cărți, așa cum autoarele afirmă, este de a înțelege cum trebuie să gândească un antreprenor. O carte utilă celor care vor să facă mai mult pentru ei. Cine știe... poate într-o zi, o parte din cititori vor vedea antreprenoriatul ca pe o pasiune, un stil de viață, așa cum frumos găsim aceste gânduri aici. Lectura plăcută!”

-- Dan Paul Președinte Asociația Brokerilor din România

Pe aceeași temă

Robert T. Kiyosaki

Timothy Ferriss

Clayton M. Christensen

Irina Ion