Dark Cockpit

Dark Cockpit

Descriere

Dark Cockpit. Cum sa comunici, sa conduci si sa fii in control tot timpul. Ca un comandant de aeronava.

Cititorii au ocazia foarte rara si fascinanta de a intra in cabina de pilotaj, de a afla mai multe decat stiu de regula pasagerii si de a intelege mecanismele, termenii si procedurile care fac din industria aviatiei cea mai sigura si mai rapida modalitate de a ajunge dintr-un punct in altul de pe glob, precum si o referinta pentru multe alte industrii. In orice moment, in aer sunt cel putin 25 000 de avioane comerciale. Acest trafic imens – in aer, in aeroporturi si in cabinele avioanelor – nu ar fi posibil fara un know-how extrem de bine pus la punct. Cartea Dark Cockpit este prima care intra in acest tezaur de know-how si il pune la dispozitia oricui doreste sa obtina performante ridicate in propriul domeniu de activitate, oricare ar fi acela. In societate si in business exista o nevoie acuta de principii, reguli si recomandari testate, sanatoase si valoroase, cum sunt cele descrise in aceasta carte. Formatul este unul deopotriva foarte prietenos, practic si palpitant, cu exemple, noutati, checklisturi si teme de reflectie pentru cititori.   Emil Dobrovolschi este nu doar un comandant foarte experimentat – dovada fiind certificarile rare de instructor, examinator si pilot de incercare –, ci si un excelent comunicator si povestitor. Din vasta sa experienta de pilot, cartea extrage o serie de intamplari memorabile si pline de mesaje valoroase pentru cititori.   Octavian Pantis are experienta de a converti exemple, concepte si modele in sfaturi concrete si relevante pentru oameni de varste, domenii de activitate sau niveluri de senioritate diferite, experienta tradusa in cursurile pe care le sustine si in publicatiile anterioare, foarte apreciate de cititori.   O carte despre rigorile si disciplina meseriei de pilot, utila in primul rand celor care vor sa devina comandanti ai domeniului lor de activitate. Cartea este pasionanta, pentru ca deschide usa cockpitului si ii invita pe cititori intr-o aventura a descoperirii regulilor care stau la baza succesului in orice meserie. Dark Cockpit este usor de citit, dar te tine cu sufletul la gura, ca un zbor cu turbulente si peripetii dupa care ajungi la destinatie mai pregatit si mai constient de potentialul tau. - Comandant Mircea Bostina   Cand faci performanta, oamenii sunt langa tine. Cand repeti performanta, echipa are incredere in tine. Cand ii ajuti si pe ceilalti sa fie performanti, ti-ai implinit menirea. Simti ca zbori. Am fost intrebat deseori care este secretul succesului – atitudine, control, experienta, evaluare, comunicare, incredere, echipa. In aceasta carte veti afla si alte secrete, povestite de doi performeri in alt fel de echipamente. - Mihai Covaliu, Presedintele Comitetului Olimpic si Sportiv Roman   Nu stiu cine are un job mai dificil si mai solicitant: Emil, Tavi sau eu? Sincer, cred ca eu, dar in fine… Luandu-ma impreuna cu ei in cabina, in „situatiile de zbor” descrise in aceasta carte, Emil si Tavi mi-au amintit ca oamenii de fapt nu au joburi, ci responsabilitati importante. Un mesaj valoros transmis de autori este ca, daca te respecti atat pe tine, cat si pe cei pe care ii influentezi prin ceea ce faci si daca tratezi experientele trecutului ca pe niste ocazii de a invata, atunci vei ajunge la destinatia pe care ti-o doresti. - Omer Tetik, CEO Banca Transilvania
Fragment din cartea "Dark Cockpit" de Emil Dobrovolschi, Octavian Pantis

"Ar fi trebuit sa descrie pe scurt problema inainte de a spune You have control. Aceste schimburi de mesaje sunt urmarite cu atentie in simulator si apoi sunt discutate in amanunt cu cei care au participat la instructaj. Pilotii isi urmaresc unii altora actiunile in cockpit tocmai pentru a fi „pe aceeasi pagina", in acelasi moment al zborului, al procedurilor de urmat. Sunt situatii rare, cazuri speciale grave cand cabina se desparte in doua si cei doi piloti actioneaza independent pana la momentul inceperii aterizarii, cand este necesara concentrarea amandurora pe aceleasi elemente. Este atat de important ca pilotii sa respecte disciplina comunicarii, incat sunt stabilite praguri pentru anumite tipuri de comunicare. De exemplu, sub FL 100 (aproximativ 3050 de metri), cabina se afla in starea de sterile cockpit, in care pilotii nu au voie sa faca decat actiuni de operare a aeronavei, iar singurele conversatii permise sunt cele legate strict de aceasta operare. Regula a fost introdusa in 1981, dupa ce s-a constatat ca o serie de accidente avusesera printre cauzele principale existenta unor conversatii nonesentiale intre membrii echipajului, care au dus la scaderea atentiei necesare procedurilor de aterizare sau incapacitatea de a constientiza unele informatii vitale, cum ar fi distanta reala fata de sol. Iata ca am ajuns in culisele 100 knots! Check: suntem, asadar, in sterile cockpit, decolarea fiind un moment critic al zborului si avand niste praguri si anunturi standard. Ele trebuie facute si confirmate rapid, pentru ca decolarea sau eventuala intrerupere a acesteia depinde de raspunsul prompt, intarziat sau inexistent, scopul fiind pastrarea sigurantei zborului in ansamblu. Aici nimeni nu-si permite nicio gluma, niciun comentariu inutil, nicio intarziere i niciun raspuns incomplet, pentru ca marja de eroare este practic inexistenta."

Pe aceeași temă

Carolina Sporea Godvin

Will Dean

James Baldwin

Linda Chapman

Christine Feehan

Octavian Pantis