Lansarea - Jeff Walker

Lansarea - Jeff Walker

Autor
Editura
An publicare
2018
Nr. Pagini
320
ISBN
9786069134436

Descriere

Lansarea. Formula secreta a unui milionar pe internet pentru a vinde aproape orice online, pentru a-ti dezvolta afacerea pe care o iubesti si a trai viata pe care o visezi

Lansarea (Launch), de Jeff Walker explica formula de succes pentru lansarea unei afaceri in mediul online, care sa vanda un produs sau un serviciu. Aceasta formula implementata de autor este o reteta eficienta care genereaza venituri si succes, oferind totodata mobilitate si tractiune afacerii.   Carte axata pe dezvoltarea afacerii, Lansarea, vine cu informatii si detalii din lumea antreprenorilor care activeaza in mediul online si care reusesc sa confere valoare si sa obtina profituri substantiale din lansari, prin diferite canale de comunicare. Aceasta formula arata calea spre rezultate rapide, fiind propice atat afacerilor deja existente, cat si celor aflate la inceput de drum. Formula eficientizeaza timpul de lucru si aduce un impact semnificativ asupra mediului de afaceri.   Jeff Walker mizeaza pe o lansare in forta care sa maximizeze sansele de reusita rapida si de profitabilitate. Modul in care o afacere demareaza este foarte important si definitoriu pentru activitatile ulterioare ale companiei. De cele mai multe ori, antreprenorii se concentreaza pe deschiderea efectiva a afacerii, fara a se gandi la organizarea unei lansari bine gandite.

Inca din 1996, Jeff Walker organizeaza si dezvolta afaceri de succes in mediul online, avand o experienta vasta in domeniu, reusind sa puna la punct un proces care sa aduca rezultate rapide. Formula sa a fost adoptata si utilizata de un numar mare de antreprenori la nivel global, generand rezultate pozitive pentru fiecare dintre acestia. Ce s-a intamplat dupa a fost extraordinar: afaceri pornite de oameni in apartamentele au avut lansari cu vanzari de zeci, sute sau milioane de dolari in doar cateva zile.

Formula de lansare a unui produs (FLP) presupune mai multe etape. De la stadiul creativ al construirii de continut, texte, concept creativ, clipuri video de prezentare, la activitatile de planificare si stabilire a detaliilor tehnice si logistice, pana la afiliati, proces de prelansare, lansare efectiva si urmarire a rezultatelor pentru stabilirea directiei strategice ulterioare.

Fie ca va ocupati de o afacere bazata pe un anumit serviciu si vreti sa propuneti anumite produse, controlandu-va timpul de lucru si impactul, fie ca sunteti chiar in faza de inceput, aceasta este cartea de care aveti nevoie pentru a demara in forta. Aceasta este formula care va permite sa atingeti un succes rasunator.

Pe parcursul acestei carti autorul prezinta o lume despre care cei mai multi oameni nu stiu ca exista, o lume in care oameni comuni creeaza afaceri iesite din comun. O lume in care oamenii incep afaceri aproape fara nicio investitie sau niciun capital. Veti afla inca de la inceput ceea ce este de facut pentru a infiinta o afacere si a genera profituri.

Va veti intreba daca aceasta formula poate sa functioneze pentru voi. Raspunsul autorului acestei carti este „un DA emfatic”. Va vor fi impartasite unele dintre povestile oamenilor care au reusit.

LISTA
A avea o lista de adrese de e-mail este cel mai apropiat lucru de o tiparnita de bani. Ce tip de oferta puteti face oamenilor din lista voastra pentru a aduna bani?

Alcatuirea listelor este unul din pasii de baza asupra caruia Jeff Walker se concentreaza intotdeauna in orice afacere pe care o detine. Daca nu luati din aceasta carte nimic altceva decat o concentrare obsesiva asupra alcatuirii listei, aceasta tot ar valora de zece mii de ori mai mult decat ati dat pe ea.

Aceasta lista reprezinta pur si simplu totalitatea oamenilor care s-au abonat la e-mailurile voastre. De regula, exista un formular pe site-ul vostru, unde oamenii pot sa-si introduca adresele de e-mail pentru a se abona. Desigur ca trebuie sa le oferiti un motiv sa se aboneze. Fie ca ar putea sa primeasca un newsletter sau actualizari zilnice despre oferte speciale.

Aceasta baza de date cu clienti potentiali sau clienti fideli este unul dintre cele mai importante atuuri pentru afacerea voastra.

Universul online are tendinta sa accelereze si sa intensifice totul. Asa se intampla si cu lista. In universul online, lista este totul.

O mentiune importanta este ca aceasta lista NU se refera la trimiterea de e-mailuri de tip spam.

Un lucru esential pentru ca lista sa fie eficienta il reprezinta gradul de receptivitate. Este mai buna o lista de 100 de oameni dintre care 60% deschid e-mailurile pe care le trimiteti, decat o lista de 1000, dintre care doar 1% deschid e-mailurile.

Exista si alte tipuri de liste, precum cele alcatuite din abonati de pe site-urile de socializare, insa tot cele de e-mail au o valoare mai mare.

Mai multe detalii despre liste si alcatuirea lor, gasiti in interiorul cartii.

SCRISOAREA DE VANZARI RASTURNATA
De zeci de ani, exista un instrument traditional in marketingul direct, numit „scrisoare de vanzari”. Aceasta este o reclama lunga, tiparita, avand forma unei scrisori. Aceste scrisori pot avea intre 8 si 24 de pagini sau chiar mai mult. Acest format de scrisori de vanzari a fost folosit timp indelungat si a generat miliarde de dolari pentru tot felul de produse. Aparitia Internetului a facut ca aceste scrisori de vanzari sa se „mute” in mediul online. Pot fi mai lungi si nu trebuiesc tiparite.

Secretul scrisorii de vanzari consta in impartirea ei pe etape. In loc de o scrisoare de vanzari de zece pagini, se foloseste o secventa de zece zile. Cu un continut bun, se inlocuieste un monolog foarte lung cu o conversatie (de lansare).

Scrisoarea de Vanzari Rasturnata este o secventa de Continut de Prelansare (Prelaunch Content- PLC). Continutul este reprezentat, de cele mai multe ori, de videoclipuri online, dar poate lua si alte forme. Continutul trebuie sa fie captivant, valoros, iar asta duce in mod natural la vanzarea produselor.

DECLANSATORII MENTALI
Utilizarea Formulei de Lansare a unui Produs pentru dezvoltarea afacerii voastre, va ofera posibilitatea de a activa declansatorii mentali (armele de influentare in masa). Acestia reprezinta pietrele de temelie ale unei lansari de succes. In Lansarea, Jeff Walker prezinta si analizeaza noua dintre declansatorii sai mentali preferati:
• Autoritatea • Reciprocitatea • Increderea • Anticiparea • Caracterul placut • Evenimente si ritualuri • Comunitatea • Caracterul rar • Testarea sociala

FORMULA CARE A LANSAT O MIE DE AFACERI
„Formula de Lansare a unui Produs (FLP) este un sistem pentru a face piata tinta sa fie atat de dedicata produsului vostru incat aproape ca va implora sa i-l vindeti.” FLP functioneaza pe toate tipurile de piete si cu tot felul de produse si este adaptabila pentru orice situatie in care lansati un nou produs sau incepeti o afacere.

Uneori, lansarea unui produs devine un eveniment in si prin sine, precum productia unui film de la Hollywood. Inainte cu sase luni apare trailer-ul, apoi spoturile publicitare la TV, dupa care actorii se lanseaza intr-un turneu mergand pe la diverse talk-show-uri. Acest gen de campanii creeaza un volum urias de rumoare si entuziasm. O anticipare uriasa inconjoara lansarea, iar oamenii devin dedicati si atenti. Probabil veti spune ca nu aveti un buget de milioane sau ca nu aveti talentul celor de la Hollywood, insa acesta este momentul in care FLP schimba situatia prin cei trei factori: costurile scazute de comunicare, viteza crescuta a comunicarii si interactivitatea mult imbunatatita.

Nu va puteti baza pe un singur mesaj de marketing, trebuie in schimb sa ganditi in „secvente”. In loc sa va bazati pe o singura comunicare, veti folosi o secventa de comunicari care se cladesc una peste cealalta.

Iata secventele principale:
• Pre-Prelansarea (folosita pentru a estima cat de receptiva va fi piata la oferta voastra);
• Prelansarea (se lanseaza continutul de prelansare – clipuri video, fisiere audio, postari pe blog, prezentari scrise pdf etc.);
• Lansarea (ziua in care produsele sau serviciile sunt expuse si se asteapta preluarea comenzilor);
• Postlansarea (este secventa de curatare, in care sunt urmariti cu atentie atat noii clienti, cat si cei potentiali, care nu au cumparat inca).

Ideea pre-prelansarii este sa incepeti sa va activati „tribul”. Apoi testati nivelul de interes al pietei, incercati sa scoateti la iveala eventualele obiectii, strangeti informatii care sa va ajute sa finalizati oferta de produs. In aceasta carte de dezvoltare a afacerii, Jeff Walker numeste pre-prelansarea ca fiind „Focul de avertizare”. Prezentarea detaliata a pre-prelansarii, cu exemple si analize o gasiti structurata in interiorul cartii.

Secventa de prelansare va contine trei parti de Continut de Prelansare. Fiecare parte a continutului are o anumita functie. Pe parcursul acestei secvente veti suprapune toti declansatorii mentali. Prima parte a continutului trebuie sa capteze atentia potentialilor clienti si sa ii atraga. In cea de-a doua parte veti invata cum sa creati un impact asupra potentialilor clienti. Dupa ce ati prezentat produsul si posibila transformare sau schimbare in viata oamenilor, ei inca nu inteleg cum vor avea parte de aceea schimbare. Apoi le oferiti raspunsul final, care consta in achizitionarea produsului vostru.

Modalitatea prin care puneti cap la cap o secventa de prelansare foarte buna este sa oferiti pietei voastre o valoare foarte mare. Daca va concentrati doar asupra unui singur lucru, acesta ar trebui sa fie crearea de valoare pentru toti potentialii clienti care parcurg secventele lansarii voastre.

Asadar, ati avut o prelansare puternica ce a condus catre ziua cea mare.Lansarea sau „ziua cosului deschis” este momentul in care incepeti sa preluati comenzi. Odata ce ati pregatit pagina de vanzari, infiderent daca folositi un videoclip sau o scrisoare de vanzare, urmatorul pas presupune trimiterea unui e-mail catre lista de lansare, pentru a-i anunta ca sunteti in direct si ca sunteti deschisi pentru afaceri.

Fiecare dintre aceste secvente sunt prezentate cu tot cu explicatii si exemple.

Multi oameni cladesc afaceri pe care doar le tolereaza. Altii creeaza afaceri care chiar nu le plac sau pe care ajung sa le urasca. Ca sa ajungeti la afacerea pe care o iubiti, trebuie sa intelegeti motivatia din spatele ei. Indiferent care ar fi aceasta, trebuie sa existe una.

Nu va asteptati sa faceti milioane cu prima voastra lansare. Nu va comparati cu lansarile altor oameni cu experienta. Sunteti la inceput. Asteptati-va sa faceti unele greseli si sa invatati mult din ele. Asteptati-va sa fie mai multa munca decat ati anticipat. Si asteptati-va ca prima lansare sa fie de neuitat.

Pe aceeași temă

Jeff Walker