Art-terapia si dezvoltarea personala la adolescenti - Gina Ilie


Autor:

Etichete:

Editura:
Sper - 2017 - 164 de pagini

ISBN:
9786068429649
BDCID:
00322555

Descriere

Am incercat sa elaborez un proiect care sa aiba in prim-plan art-terapia, deoarece consider ca este o modalitate alternativa, ludica, de constientizare, „aici si acum”, a propriilor temeri, iar acest lucru cred ca este un prim pas in a gasi o modalitate prin care sa se poata diminua acel ceva care te blocheaza, care te impiedica sa te bucuri de ceea ce ti se intampla. Nu de putine ori, inca din copilarie, pictura era pentru mine un refugiu, un aliat, un confident care m-a ajutat in primul rand sa ma detensionez, sa imi diminuez nivelul de anxietate si, mai apoi, sa pot sa depasesc momentul, gasind chiar modalitati creative si luand decizii care, ulterior, m-au format ca adolescent si, mai tarziu, ca „tanar adult”. (Autoarea)

     CUPRINS:
INTRODUCERE
CAPITOLUL 1: TERAPIILE EXPRESIV-CREATIVE
  1.1. Delimitari conceptuale ale terapiilor expresiv-creative
  1.2. Modele teoretice in terapiile expresiv-creative: 1.2.1. Abordarea psihanalitica 1.2.2. Abordarea analitica 1.2.3. Abordarile umaniste 1.2.4. Abordarea fenomenologica 1.2.5. Abordarea gestaltista 1.2.6. Abordarea umanista centrata pe persoana
  1.3. Art-terapia: o alta forma de exprimare
  1.4. Cercetari aplicative in domeniul art-terapiei
  1.5. Simbolul si proiectia in terapiile expresiv-creative
  1.6. Terapia Unificarii si Dezvoltarea Personala Unificatoare: 1.6.1. Terapia Unificarii: descriere generala, etape metodologice si tehnici folosite 1.6.2. Dezvoltarea Personala Unificatoare 39

CAPITOLUL 2: ADOLESCENTA CA PERIOADA PREDISPUSA ANXIETATII
  2.1. Adolescenta – caracteristici generale: 2.1.1. Teorii cu privire la adolescenta 2.1.2. Dezvoltarea fizica a adolescentilor 2.1.3. Dezvoltarea sociala si de personalitate 2.1.4. Criza de originalitate 2.1.5. Relatia cu parintii si conflictul dintre generatii 2.1.6. Formarea identitatii adolescentului 2.1.7. Importanta consilierii vocationale in adolescenta
  2.2. Tabloul clinic al anxietatii la adolescenti: 2.2.1. Anxietatea – caracteristici generale 2.2.2. Anxietatea la adolescenti

CAPITOLUL 3: CADRUL METODOLOGIC AL CERCETARII „REDUCEREA ANXIETATII LAADOLESCENTI PRIN ART-TERAPIE. EVALUARE SI DEZVOLTARE PERSONALA”
  3.1. Selectie participanti
  3.2. Design experimental
  3.3. Etape
  3.4. Obiective ale programului de cercetare
  3.5. Ipoteza generala: 3.5.1. Ipoteze ale cercetarii 3.5.2. Ipoteze statistice
  3.6. Variabile
  3.7. Metode si instrumente ale cercetarii
 
CAPITOLUL 4: DESFASURAREA SI REZULTATELE CERCETARII „REDUCEREA ANXIETATII LA ADOLESCENTI PRIN ART-TERAPIE. EVALUARE SI DEZVOLTARE PERSONALA”
  4.1. Analiza si interpretarea datelor calitative: 4.1.1. Desfasurarea sedintelor si fragmente de analiza 4.1.1.1. Sedinta „Jocul numelor” 4.1.1.2. Sedinta „Hai sa ne cunoastem fara cuvinte” 4.1.1.3. Sedinta „Teritoriu, granite, portret” 4.1.1.4. Sedinta „Povestea mea, povestea noastra” 4.1.1.5. Sedinta „O poveste. Doua simtiri diferite” 4.1.1.6. Sedinta „Eu acum vs. eu atunci” 4.1.1.7. Sedinta „Un chip, o pensula” 4.1.1.8. Sedinta „Prinde-o si spune-mi” 4.1.1.9. Sedinta „O picatura, o plastilina” 4.1.1.10. Sedinta „Cadou. Pentru mine. Pentru tine” 4.1.1.11. Sedinta „Arborele plin de noi” 4.1.2. Grila de feedback si jurnalul de autoanaliza 4.1.3.   Metoda observatiei 4.1.4. Studiu de caz: cazul A. „Verdele imi provoaca greata.” Model de lucru pentru reducerea anxietatii folosind art-terapia cu modalitati plastice si de modelaj
  4.2. Analiza si interpretarea datelor cantitative
  4.3. Interpretarea psihologica a rezultatelor de natura cantitativa
  4.4. Limite ale cercetarii
  4.5. Experienta traita ca facilitator al grupului de dezvoltare personala: note de autoanaliza

CONCLUZII • BIBLIOGRAFIE • ANEXA 1 • ANEXA 2 • ANEXA 3 • ANEXA 4

Comanda Cartea



Termeni și Condiții
Contact
Despre
© bundecitit.ro
Toate drepturile rezervate
Motor de cautare carti si oferte de carti.