Ghid teoretic si aplicativ pentru realizarea lucrarii de licenta, disertatie - Florentin-Remus Mogonea
Descriere
Lucrarea de fata face referire, prin continutul capitolelor si subcapitolelor sale la elementele componente (structura, dimensiune, exigente formale, criterii de elaborare, echilibru intre parti etc.) ale unei lucrari de licenta/disertatie care trebuie elaborata de studenti/masteranzii care au urmat programe de studii din cadrul domeniului socio-uman, respectiv stiinte ale educatiei. Facem precizarea ca structura, etapele, dimensiunea, bibliografia, anexele etc. lucrarilor de licenta/diseriatie sunt in directa relatie cu exigentele si cerintele facultatii. [...] o lucrare de licenta la disciplinele tehnice va fi mult diferita [...] de o lucrare de licenta la stiinte socio-umane, exacte sau la arte.
[...] Prezenta lucrare se doreste a fi suport, material de sprijin in facilitarea redactarii corecte de catre absolvent a lucrarii de licenta/disertatie, dar si in eficientizarea activitatilor de coordonare a acestor lucrari. In acest sens, lucrarea:
• prezinta aspectele generale privind lucrarea de licenta/disertatie (importanta, dimensiune, conditii, exigente generale ale lucrarii);
• evidentiaza structura unei lucrari de licenta/disertatie;
• identifica etapele elaborarii lucrarii de licenta/disertatie;
• subliniaza anumite aspecte legate de documentare: identificarea, selectarea, evaluarea, valorificarea surselor de documentare;
• puncteaza normele de redactare;
• contureaza reguli de prezentare a lucrarii de licenta/disertatie;
• propune grile de evaluare si autoevaluare;
• ofera modele, exemple ca puncte de sprijin in conceperea si elaborarea de catre studenli a unei lucrari de licenta/disertatie
• ofera un variat material auxiliar (in Anexe), ca suporturi teoretice si aplicative.
Fiecare capitol include aspecte teoretice, descriptive, explicative, reflexive, dar sunt conturate si implicatii practice, propuneri, sugestii, alternative.
[...] Ghidul de fala se adreseaza tuturor studentilor/masteranzilor care urmeaza sa sustina examenul de licenta/disertatie, indiferent de specialitate, cu prioritate celor care se pregatesc pentru cariera didactica.