Comunicare pe internet - Petru Bazu

Comunicare pe internet - Petru Bazu

Autor
Editura
An publicare
2010
Nr. Pagini
92
ISBN
9789731897653

Descriere

Este general accceptat de catre intreaga societate ca noile tehnologii informationale si de comunicare se afla in centrul unor schimbari economice si sociale ce afecteaza toate tarile. Impactul cel mai mare il are insa Internetul. Este global, interectiv, flexibil, bogat in resurse, dinamic, generos informational, accesibil unei audiente largi,relativ ieftin in raport cu celelalte mijloace de comunicare in masa: a deschis noi cai de comunicare, colaborare si coordonare intre consumatori, comercianti si parteneri de afaceri.

Consideratiile de natura teoretica, care trateaza distinct cele trei domenii, sunt redate intr-o literatura de specialitate impresionanta: carti, capitole din carti, reviste, studii si cercetari, resurse web, atat straina cat si romaneasca. In ceea ce priveste domeniile de intersectie- comunicarea pe Iinternet, marketingul pe Internet si comunicarea de marketing , desi se cunosc examinari atente ale acestor arii,inca exista directii putin explorate.

Fragment din cartea "Comunicare pe internet" de Petru Bazu:

"Posta electronica nu este insa un serviciu exclusiv al Internet-ului: exista retele locale sau de arie larga privata care dispun de sisteme de mesagerie electronica. Ea presteaza servicii de curier si factori postali, permitand comunicarea si transmiterea de informatii intre utilizatori indiferent de localizarea geografica si de fusul orar la o viteza remarcabila. Datorita popularitafil sale, continua sa ramana cea mai buna modalitate de a trimite si a primi corespondenta comerciala. Avand livrare instantanee, posta electronica este descrisa de Kilmer(2002) ca o alternativa excelenta la „postation"(snail mail) termen folosit pentru sistemul postal clasic. Exista mai multe modalitati de a trimite mesaje: unu-la-unu, distributie in masa prin intermediul listei de adrese si postarea de mesaje pe listele de discutii. Indiscutabil, pentru milioanele de utilizatori ai Internetului, email-ul este o parte esentiala a unei zile obisnuite, uneori consumand destul de mult timp pentru a fi citite. In plus, un procent insenmat dintre internauti dispun de mai multe conturi de email. Si la nivelul Romaniei regele Internetului continua sa ramana email-ul. In 25 septembrie 2002 Institutul de Cercetare de Piata GFK Romania a prezentat un studiu privind utilizarea Internetului in Romania conform caruia dintre utilizatorii actuali 49% folosesc servichle de email, 46% chat-ul, 37% cauta informatii despre evenimente, 26% citesc stiri diverse, 21% cauta informatii despre locuri de munca si numai 18% folosesc Internetul pentru interactiunea cu autoritatile."

Pe aceeași temă

Petru Bazu