Mindfulness Si Optimizarea Comportamentului Profesional - Roxana F. Alecu, Maria Gemescu
Descriere
Desi ne putem speria de acest termen aparent complicat, mindfulness inseamna de fapt observarea fenomenelor care se petrec atat in planul intern, cat si in mediul extern. Vom vedea in aceasta lucrare cum ceva atat de simplu precum orientarea atentiei asupra gandurilor sau emotiilor a devenit un concept pe care stiinta l-a descompus in numeroase mecanisme, pentru a investiga cum functioneaza si cum ne influenteaza starea de bine. - Maria Gemescu Mindfulness reprezinta una dintre caile care ne permit atingerea echilibrului interior, dar si exterior, cu cei din jurul nostru, o mai buna constientizare a sinelui si a mediului, ceea ce reduce impactul factorilor perturbatori precum stresul, oboseala cronica, durerile somatice, starile de neliniste etc. si ajuta la obtinerea unei satisfactii intrinseci si la imbunatatirea starii de bine psihologic. Prin urmare, meditatia este o solutie eficienta inclusiv in cazul confruntarii cu factorii stresori de la locul de munca. - Roxana F. Alecu
CUPRINS:
Studiul 1: Influenta diferitelor tehnici de meditatie asupra stresului ocupational (Roxana F. Alecu) • Introducere
CAPITOLUL 1. CADRUL TEORETIC 1.1. Studiul meditatiei in psihologie 1.2. Psihologia meditatiei in traditiile orientale 1.3. Tipuri de meditatie 1.4. Meditatia in cercetarea stiintifica 1.5. Beneficiile mindfulness-ului 1.6. Conceptul de mindfulness in psihologie: 1.6.1. Mindfulness in psihologie – diferenta dintre mindfulness si alte concepte psihologice 1.6.2. Incadrarea stiintifica a mindfulness-ului 1.6.3. Beneficiile generale aduse de programele de interventie prin mindfulness 1.7. Well-being (starea de bine) 1.8. Stresul – definitii si concepte: 1.8.1. Modele 1.8.2. Origine 1.8.3. Cauze 1.8.4. Efectele stresului psihologic asupra organismului, starii de bine si comportamentului 1.9. Studierea raportului dintre mindfulness si stresul ocupational
CAPITOLUL 2. OBIECTIVELE SI METODOLOGIA CERCETARII 2.1. Obiectivele cercetarii 2.2. Ipotezele cercetarii 2.3. Modelul cercetarii 2.4. Variabilele cercetarii 2.5. Participanti
2.6. Metode si instrumente: 2.6.1. Metode 2.6.2. Descrierea instrumentelor cercetarii. Chestionarul SF-36. MAAS (Mindful Atention Awareness Scale) 2.7. Proceduri de recoltare a datelor
CAPITOLUL 3. REZULTATELE CERCETARII 3.1.Prezentarea si analiza datelor 3.2. Interpretarea psihologica a rezultatelor
CAPITOLUL 4. CONCLUZII SI APRECIERI FINALE. Anexa 1 • Anexa 2
Studiul 2: Mindfulness si starea de bine psihologic
Introducere CAPITOLUL 1. MINDFULNESS – CONSTRUCT PSIHOLOGIC 1.1. Delimitari conceptuale 1.2. Mindfulness – construct unidimensional 1.3. Mindfulness – construct multidimensional
CAPITOLUL 2. RELATIILE DINTRE MINDFULNESS SI ALTE CONCEPTE PSIHOLOGICE 2.1. Mindfulness-ul si tehnicile meditative 2.2. Mindfulness-ul si atentia 2.3. Mindfulness-ul si constiinta de sine 2.4. Mindfulness-ul si starea de bine psihologic
CAPITOLUL 3. APLICATII ALE CONCEPTULUI DE MINDFULNESS IN PSIHOTERAPIE 107 3.1. Psihoterapii bazate pe mindfulness 107 3.2. Interventii bazate pe mindfulness, adresate psihoterapeutilor 109
CAPITOLUL 4. STAREA DE BINE 4.1. Delimitari conceptuale 4.2. Starea de bine subiectiv 4.3. Starea de bine psihologic
CAPITOLUL 5. METODOLOGIA CERCETARII 5.1. Obiectivele si intrebarile cercetarii 5.2. Ipotezele cercetarii 5.3. Modelul de cercetare 5.4. Tehnicile de investigatie 5.5. Procedurile de recoltare a datelor
CAPITOLUL 6. REZULTATELE CERCETARII 6.1. Analiza statistica descriptiva 6.2. Analiza de itemi 6.3. Analiza statistica inferentiala 6.4. Interpretarea psihologica a rezultatelor
CAPITOLUL 7. CONCLUZII • Anexa 1 • Anexa 2 REFERINTE BIBLIOGRAFICE