Dezvoltare personala. Clasa a 2-a. Ed. 2016 - Madalina Radu, Ioana A. Ciocalteu, Robert F. Florea, Aurelia Stanculescu
Descriere
Prezenta lucrare este elaborata conform programei M.E.N. aprobate prin Ordinul de Ministru nr. 3418/19.03.2013 si acopera toate domeniile propuse pentru disciplina Dezvoltare personala: autocunoasterea si stilul de viata sanatos, dezvoltarea emotionala si sociala, dar si aspectele de organizare a invatarii si pregatire pentru viata. Activitatile si jocurile cuprinse in acest caiet ajuta copilul sa se descopere pe sine, sa exploreze si sa experimenteze noi situatii de viata, educa exprimarea emotionala si comunicarea interpersonala, antrenand abilitati empatice si activand resurse creative necesare afirmarii de sine. Lectiile sunt completate de sugestii referitoare la continutul informational pe care trebuie sa se centreze cadrul didactic in comunicarea cu scolarii, dar si de ilustratii relevante si amuzante.
Fragment din volum: “CUPRINS 1.1. Stabilirea asemanarilor si deosebirilor intre sine si ceilalti, dupa criterii simple Lectia 1 - Spun despre mine [1] Lectia 2 - Spun despre mine [2] Lectia 3 - Aflu despre tine! Lectia 4 - Jocul asemanarilor si al deosebirilor Lectia 5 - Scoala tuturor! 1.2. Respectarea unor reguli de igiena personala Lectia 1 - Locul meu din casa Lectia 2 - Clasa mea! Lectia 3 - Sanitarii responsabili 2.1. Exprimarea emotiilor de baza in situatii variate Lectia 1 - Personaje din povesti Lectia 2 - Detectivul emotiilor Lectia 3 - In pauza Lectia 4 - Semaforul emotiilor 2.2. Utilizarea unor elemente de ascultare activa Lectia 1 - Cum comunicam? Lectia 2 - Atentia in comunicare Lectia 3 - Interviul Lectia 4 - Comunicam in viitor Lectia 5 - Scrisoarea prieteniei Lectia 6 - Reguli de comportament Lectia 7 - Drepturile mele, drepturile celorlalti Lectia 8 - Copacul prieteniei 3.1. Realizarea unui program zilnic de activitati, cu sprijinul adultilor Lectia 1 - Programul meu de astazi [1] Lectia 2 - Programul meu de astazi [2] Lectia 3 - Cand mi-e usor, cand mi-e greu? Lectia 4 - Programul familiei mele Lectia 5 - Timpul este pretios 3.2. Prezentarea conditiilor (instrumente, persoane, contexte) care fac invatarea usoara sau dificila Lectia 1 - Ce/cine ma ajuta sa invat? Lectia 2 - Ce imi place? Lectia 3 - Lucru in echipa Lectia 4 - Bibliotecile vii Lectia 5 - Invatarea de-a lungul timpului Lectia 6 - Cum invat? 3.3. Prezentarea utilitatii unor meserii/profesii cunoscute Lectia 1 - Micul antreprenor Lectia 2 - Meserii de-a lungul timpului Lectia 3 - Curriculum Vitae Lectia 4 - Targul meseriilor”