Limba romana - Clasa 7 - Evaluare curenta - Mariana Cheroiu, Antonia Dimieru
Descriere
"Colectia de exercitii propuse prin lucrarea "Limba si literatura romana. evaluare curenta pentru clasa a VII-a" are ca fundament dorinta autorilor de a veni in ajutorul elevilor, pentru pregatirea in vederea examenelor, la toate nivelurile. La baza acestor exercitii stau unele dintre textele manualelor, elaborate dupa programa in vigoare. Suplimentar se aduc noi provocari intru cunoasterea aprofundarea materiei prin selectia de fragmente inedite, care raspund competentelor prevazute prin curriculum-ul scolar. De asemenea, se propun sugestii de autoevaluare, solutii, raspunsuri/rezolvari detaliate, precum si un material informativ cu un bogat continut teoretic, util in simplificarea si eficientizarea procesului de instruire. Aceasta lucrare se doreste un instrument de lucru valoros, care se adreseaza deopotriva elevilor, profesorilor parintilor — tuturor celor care participa la bunul mers al procesului didactic de formare, dezvoltare continua si de testare a abilitalilor,si competentelor dobandite la disciplina „Limba si literatura romana". Lucrarea este structurata in trei parti. Prima parte contine un numar de 40 de „unitati de pregatire", dintre care 28 sunt unitati de pregatire propriu-zisa, 12 sunt unitati de evaluare, acestea fiind astfel concepute incat sa corespunda, pe cat posibil, structurii anului scolar, perioadelor de acumulare de evaluare. Fiecare unitate de pregatire propune trei teme de studiu: una de literatura, una de limba romana si alta de comunicare. Fiecare unitate contine astfel un numar important de exercitii axate pe tematica propusa. De asemenea, temele propuse urmaresc in special curriculum-ul scolar in vigoare — acoperit integral — si nu vreunul dintre manualele alternative existente, fara a face insa o nota discordanta fata de acestea. O idee originala este autoevaluarea, pentru care se propune o selectie dintre chiar itemii prezentati in fiecare unitate de pregatire, notarea fiind facila in conditiile utilizarii rezolvarilor si informatiilor din partea a treia a lucrarii — se usureaza astfel si evaluarea elevilor de catre parinti sau alte persoane nespecializate. Cea de a doua parte cuprinde o serie de teste propuse pentru performanta scolara si olimpiade, tratandu-se la un nivel mai ridicat problematica prezentata in prima parte. In cea de a treia parte sunt prezentate informatii, sugestii rezolvari pentru exercitiile primele doua parti. Aceasta parte ofera mai mult decat simpla rezolvare a unora .iintre exercitiile propuse. Aici se ofera, de asemenea, un important plus de informatie teore-Ika si practica, utila in abordarea unor alte exercitii ce s-ar incadra in aceeasi problematica." - Autorii