Evaluare şi intervenţie psihoeducaţională
Descriere
Activitatea specialistilor din domeniul serviciilor subsumate psihopedagogiei speciale se fundamenteaza pe trei componente distincte: evaluare si diagnostic, elaborarea strategiilor si formelor de interventie, aplicarea propriu-zisa a etapelor interventiei. De aici necesitatea constituirii unor echipe de specialisti care sa integreze diferitele tipuri de competente profesionale necesare implementarii programelor de interventie individualizate. Prin temele abordate si perspectiva ampla, volumul sustine actiunea in echipe de specialisti si sintetizeaza cele trei elemente amintite intr-o paradigma centrata pe persoana, valorificand noile orientari in domeniu si accentuand rolul individului in puzzle-ul comunitar si social din care face parte. Cuprins: Evaluarea si interventia timpurie la copiii cu cerinte speciale; Terapia educationala a copiilor cu cerinte educative speciale; Terapii specifice de recuperare si compensare la elevii cu cerinte speciale; Terapii alternative si complementare/adjuvante; Metode si instrumente de evaluare si interventie pentru elevii/copiii cu cerinte speciale; Servicii alternative de asistenta si ocrotire pentru copiii si tinerii cu dizabilitati severe sau asociate; Echipamente, dispozitive si tehnologii de asistenta si de acces pentru persoanele cu dizabilitati.