Cum sa prosperi in era digitala
Descriere
Lumea in care traim se digitalizeaza din ce in ce mai mult. Mai mult de jumatate din populatia adulta a globului petrece cel mai mult timp din orele de conectata, fie pe internet, pe telefon sau alte media digitale. Status quo-ul vietii de familie, relatiilor, carierei se difineste prin email, sms, tweeturi sau postari pe blog. Care este insa efectul real al acestei nevoi constante de conectare? Pentru prima data, Tom Chatfield examineaza care este efectul acestui tip de viata asupra mintilor noastre. Pune la dispozitia cititorului rezultatele metodelor sale de cercetare, pragmatice si inovative si ne invata cum sa prosperam intr-o era digitala fara sa ne pierdem umanitatea. TOM CHATFIELD este scriitor si analist al relatiei dintre doua domenii la prima vedere divergente: tehnologia si psihologia. Autorul a trei alte carti care exploreaza cultura digitala, a lucrat alaturi de companii ca Google si Mind Canyz si a fost vorbitor la TED Global si World IT Congress. Jurnalist pentru BBC, scrie si fictiune si canta jazz la pian. Fragment: “3. Cand examinam natura si calitatea interactiunilor noastre cu cei din jur, insesi sistemele care ne confera controlul - email-ul, sms-urile, actualizarile de status, media sociale - au potentialul de a ne priva de ceea ce inseamna sa prosperam ca oameni: istoria impartita, profunzimea sentimentelor, acceptarea unicitatii fiecaruia dintre noi. Insa in ciuda previziunilor sumbre ale unor critici precum Carr, nu e obligatoriu sa fie asa. Pentru ca mizele nu sunt pur si simplu diferitele tipuri de atentie si memorie, ci diferitele moduri de gandire care se afla in spatele acestora: un domeniu in interiorul caruia noi oamenii pastram o remarcabila capacitate de a ne adapta si de a lua cum se cuvine in stapanire ceea ce se intampla in capul nostru. Luati in considerare tehnica emergenta cunoscuta in informatica drept „ingineria memoriei”. Proiectata sa se ocupe de imensul surplus de informatie digitala pe care cu totii il lasam in urma, metoda sa nu e agregare bruta, ci mai degraba dorinta de a umaniza aceste date si de a le converti din materie electronica inerta in ceva mai ezoteric, diferentiat si simtit in profunzime. Un programator din New York pe nume Jonathan Wegener, de exemplu, a contribuit la inventia unui serviciu care scoate in evidenta intamplari din peregrinarile noastre digitale care au avut loc cu exact un an in urma: numit PastPosts, foloseste Facebook pentru a ne „reaminti" activitati care s-au intamplat acum fix un an pe conturile noastre. Operand sub sloganul „Ce ai facut pe Facebook anul trecut pe vremea asta?", e o idee simpla, dar una care subliniaza cat de usor poate fi sa deslusesti forma unei istorii umane individuale in sanul unei arhive electronice nediferentiate. Datele, pana la urma, sunt inerte doar daca le permitem sa ramana asa.”