Cele 101 reguli de aur ale educatiei pozitive

Cele 101 reguli de aur ale educatiei pozitive

Descriere

    Aceasta lucrare cuprinde 101 reguli esentiale care sa-i ajute pe parinti si, in general, pe adultii care se ocupa de cresterea copiilor sa fie ascultati si respectati conform principiilor unei educatii pozitive. Este vorba despre o serie de sfaturi simple, clare si eficiente, care tin intotdeauna cont de interesul, binele si fericirea copilului.     Parintii de astazi nu au o sarcina deloc usoara. Sovaind printre discursuri adesea contradictorii, ei trebuie, in acelasi timp, sa tina seama de sensibilitatile copilului, sa fie atenti la dezvoltarea sa unica si la binele sau, fara insa a da dovada de multa indulgenta, riscand astfel sa-l transforme intr-un tiran insuportabil!     Bazandu-se pe experienta sa de specialist in pedopsihiatrie, Gilles-Marie Valet propune, in aceasta carte, ceea ce constituie cele 101 reguli de aur care sa le permita parintilor si tuturor celor ce se ocupa de copii si adolescenti sa fie ascultati si respectati. Redactate intr-un limbaj simplu si accesibil, aceste reguli au ca scop sa semnaleze orice neintelegeri, sa elimine prejudecatile si sa analizeze toate situatiile care pot genera conflicte. Pentru toate problemele pe care le intampinati in educarea copiilor, veti gasi, in aceasta carte, raspunsuri si solutii clare si linistitoare.     GILLES-MARIE VALET este specialist in pedopsihiatrie. Este foarte solicitat de mass-media din Franta pentru a scrie si vorbi pe teme referitoare la copilarie.     Fragment din volumul "Cele 101 reguli de aur ale educatiei pozitive" de Gilles-Marie Valet:     “REGULA NR. 51: SIMPLIFICATI CERINTELE PENTRU A VA FACE MAI BINE ASCULTAT     Multi parinti se plang ca sunt nevoiti sa repete de mai multe ori un ordin sau o cerinta pentru a se face ascultati. Dar nu este intotdeauna vorba despre rea-vointa sau despre impotrivire din partea copilului, chiar daca in final acest lucru duce la un conflict.     UN LUCRU DUPA ALTUL     Inainte de a sti sa dansam sau sa alergam, invatam sa stam in picioare, apoi sa mergem. La fel se intampla si cu ceea ce ii veti cere copilului dumneavoastra. Invatati-l sa faca pas cu pas ceea ce doriti ca mai tarziu sa realizeze singur.     Iar cel mai bun mod de a-l incuraja este de a face aceste lucruri impreuna cu el. Pentru asta, puteti incepe o sarcina, iar apoi sa-l lasati sa o termine sau sa-l lasati sa inceapa si apoi sa terminati cu el o activitate mai complicata – inainte, mai ales, ca oboseala sau sentimentul de esec sa-l copleseasca. Asadar, in loc sa ii repetati sau sa tipati la el dimineata, cand nu vrea sa se imbrace pentru a merge la scoala, incepeti operatiunea punandu-i sosetele („Acum o sa vezi cum picioarele tale vor aluneca mai usor in pantaloni!" sau cereti-i sa-si puna camasa fiindca „aveti nevoie de ajutorul lui pentru a-i incheia nasturii").     FRACTIONATI     Daca ceea ce ii cereti i se pare prea mult, el se va descuraja foarte repede si va incerca sa se sustraga. Jocul „Si acum?" il va stimula sa faca lucrurile singur, sprijinindu-se pe instructiunile pe care i le veti da pe parcurs:     Fetita: Si acum?     Mama: Acum papusile merg in cutia cu jucarii...     „Si acum? repeta copilul un sfert de ora mai tarziu.     — Acum este randul pieselor de LEGO®..."     Acest lucru este mult mai eficace (mai ales ca acest lucru nu va impiedica sa va continuati activitatea in timp ce copilul se achita de fiecare sarcina) si mai placut decat sa va enervati tot repetand sau, plictisit, sa faceti lucrurile in locul lui.“

Pe aceeași temă

Gilles Marie Valet