Mai inteligent, mai repede, mai bine. Afla cum sa devii mai eficient acasa si la birou

Mai inteligent, mai repede, mai bine. Afla cum sa devii mai eficient acasa si la birou

Descriere

    O tanara renunta la doctorat si incepe sa joace poker. Se antreneaza pentru tot felul de situatii diferite si contradictorii, invata sa anticipeze miscarile gresite ale adversarilor sai si devine una dintre cele mai de succes jucatoare din lume. Un general al infanteriei marine, confruntat cu moralul scazut al recrutilor, reorganizeaza tabara de instructie militara si descopera ca insuflarea unei „orientari catre actiune” ii poate transforma chiar si pe adolescentii cei mai lipsiti de directie in persoane de succes care se automotiveaza. Realizatorii filmului Frozen se apropie de o catastrofa. Isi reorganizeaza echipa si, astfel, ajung la un nivel de creativitate care produce unul dintre filmele cu cele mai mari incasari din toate timpurile.      Ce au in comun toti acesti oameni?      Ei stiu ca productivitatea se bazeaza pe anumite alegeri. Modul in care ne formulam deciziile zilnice, marile ambitii pe care ni le propunem si obiectivele simple pe care le ignoram, culturile pe care le cream ca lideri pentru a genera inovatie, modul in care interactionam cu informatiile, toate sunt aspecte care ii diferentiaza pe cei doar ocupati de cei cu adevarat productivi.      In "Mai inteligent, mai repede, mai bine", Charles Duhigg ne explica modul in care putem imbunatati lucrurile pe care le facem. Cartea sa este o explorare de referinta a stiintei productivitatii, care poate invata pe oricine cum sa aiba succes cu mai putin stres si cum sa reuseasca sa faca mai multe fara sa sacrifice lucrurile la care tine cel mai mult.        Fragment din volum:       „Creativitatea nu poate fi redusa la o formula. In esenta, pentru ca un anumit lucru sa fie inovator este nevoie de noutate, surpriza si alte elemente care nu pot fi planificate in avans. Nu exista nicio lista de pasi care, daca este respectata, furnizeaza inovatie la cerere.      Dar procesul creativ este diferit. Putem crea conditiile care sa ajute creativitatea sa infloreasca. Stim, de exemplu, ca inovarea devine mai probabila atunci cand vechile idei sunt amestecate in moduri noi. Stim ca sansele de succes sunt in crestere atunci cand brokerii - oamenii cu perspective noi si diferite, care au vazut ideile intr-o varietate mai mare de situatii - se bazeaza pe diversitatea din mintile lor. Stim ca, uneori, o mica perturbare ne poate ajuta sa iesim din obiceiurile in care se lasa prinsi chiar si cei mai creativi ganditori, atat timp cat aceste zguduituri sunt de marimea potrivita.     Daca vrei sa ajungi broker de idei si sa cresti productivitatea propriului proces de creatie, exista trei lucruri care te-ar putea ajuta: in primul rand, fii sensibil la propriile experiente. Acorda atentie modului in care anumite lucruri te fac sa gandesti si sa simti. Doar asa putem distinge cliseele de perspectivele adevarate. Asa cum a spus Steve Jobs, cei mai buni designeri sunt aceia care „s-au gandit mai mult la propriile experiente decat au facut-o altii". In mod similar, strategia de creatie de la Disney le cere realizatorilor de film sa priveasca in interior, sa se gandeasca la propriile emotii si experiente pana cand gasesc raspunsuri care sa faca personajele imaginare sa devina. reale. Jerry Robbins si-a impulsionat colaboratorii din West Side Story sa-si exprime pe scena aspiratiile si emotiile. Priviti propria viata ca materia prima a creatiei si raspanditi propriile experiente in lumea intreaga."

Pe aceeași temă

Charles Duhigg