Mai mult cu mai putin. Arta limitarii la esential in afaceri si in viata de zi cu zi
Descriere
In nicio alta epoca nu am putut rezolva atat de multe intr-un timp atat de scurt. Totodata, in nicio alta epoca nu ne-am gasit atat de apasati de informatii si sarcini, atat de incarcati de e-mailuri, lucruri de citit si vizionat, atat de presati de incredibilele cerinte ale vietii noastre de zi cu zi. Pentru multi oameni din ziua de azi, munca inseamna o serie nesfarsita de e-mailuri, stiri si solicitari, de telefoane si mesaje instant, de documente, note si dosare. Ziua incepe cu un inbox plin de e-mailuri si se incheie cu un inbox la fel de plin, si fiecare dintre ele reprezinta o solicitare de informatii sau actiuni pe care nu avem timp sa le indeplinim. Suntem la capatul unui potop de informatii, si habar nu avem cum sa reducem fluxul. Viata moderna este atat de plina de factori perturbatori, incat e aproape o minune de fiecare data cand reusim sa ducem un proiect pana la capat. Cartea ne arata cum sa ne simplificam viata prin identificarea esentialului si eliminarea a ceea ce nu este necesar din fiecare situatie de viata, fie ea profesionala sau personala. Fragment din volum: “Limitati-va conturile de mesagerie Pe cate cai primiti informatii? Unii oamenii pot avea pana la sase tipuri de canale de comunicare - mesaje pe telefon, casuta vocala, documente, posta, mesaje pe blog, diverse servicii online (MySpace, Facebook, AOL etc.). Fiecare dintre acestea trebuie prelucrate constant. Este un proces interminabil, dar care nu trebuie sa fie epuizant sau stresant. Aducerea gestionarii informatiilor la un nivel mai simplu de sustinut si intr-o zona mai productiva incepe cu reducerea numarului de conturi de mesagerie. Fiecare canal pe care-l accesati cu scopul de a verifica mesajele sau de a citi informatii primite reprezinta un cont de mesaje si, cu cat detineti mai multe, cu atat mai greu vor fi de gestionat. Reduceti numarul lor la strictul necesar, astfel incat sa nu va afecteze munca. Iata cum: 1. Faceti o lista cu toate canalele prin care primiti informatii. Se poate sa uitati cateva, dar, pe masura ce vi le amintiti, adaugati-le in lista. Includeti atat informatii digitale, cat si analogice - suport fizic si electronic. 2. Evaluati utilitatea fiecarui cont. Uneori, continuam sa verificam unele conturi de mesagerie care nu aduc niciun plus de valoare vietilor noastre. Fiecare dintre acestea reprezinta o activitate inutila. Daca aveti telefon mobil, poate nu mai aveti nevoie si de pager. 3. Gasiti modalitati de a combina sau elimina unele conturi. Eliminati orice element care nu genereaza valoare. Incercati sa nu il folositi timp de o saptamana; e posibil sa nu va afecteze in niciun fel. Pentru toate celelalte, incercati sa combinati informatiile intr-un singur cont. De exemplu, in cate locuri din casa colectati documente? Alegeti un loc, o cutie, de exemplu, in care sa depozitati toate documentele ce vin prin posta, acte de birou, acte pentru scoala, hartii cu numere de telefon, pagini imprimate, orare si altele. Aveti patru conturi de e-mail? Vedeti daca puteti sa le directionati spre un singur cont."