Meşterul Manole. Teatru.

Meşterul Manole. Teatru.

Descriere

Ca si in poezie, in eseu si studiul filozofic, d. Lucian Blaga este si in teatru un neobisnuit initiator de forme noi. Opera sa dramatica a rupt, de la inceput, cu traditia invechita a piesii populare, care utilizeaza o tehnica seculara, intr-un decor cromolitografic, si schema unor psihologii invariabile. Inovator, d. Blaga n-a patruns in gustul mediocru al publicului, desfatat de vodevilul industrial, de emotia senzationala a lui Bataille si de dulcegaria sentimentala a dramoletelor moderne. Teatrul d-lui Blaga este o esentiala creatie literara; poezia, simbolul, emotia sublimata pana la mit sunt mijloacele lui de expresie... O intelegere completa a acestui mare scriitor trebuie intreprinsa pe toate planurile activitatii sale: poezie, teatru, eseu, filozofie. Ele se-ntrepatrund organic, se lumineaza reciproc, alcatuind o viziune mai ampla decat s-ar parea la prima vedere. Ca sa-ntelegem lirismul sau metafizic, nu rareori am facut apel la eseul sau filozofic. Drama d-lui Blaga nu este, in esenta, decat expresia conflictuala simbolica a unor forte lirice latente. prezentarea sub forma de eprsonagii-mituri a unei problematice unitare. Cuprins: Zamolxe(1921) Turburarea apelor (1923) Mesterul Manole (1927) Cruciada copiilor (1930) Reere bibilografice Opinii critice

Pe aceeași temă

Lucian Blaga