Apple dupa Steve Jobs. Imperiul bantuit
Descriere
Moartea lui Steve Jobs a ridicat una dintre cele mai presante intrebari care puteau aparea in lumea tehnologiei si a afacerilor: poate oare Apple sa ramana la fel si fara liderul sau iconic? Multi din interiorul companiei s-au aratat dornici sa arate ca Apple putea fi la fel de inovativa ca atunci cand era condusa de Jobs. Altii erau dureros de constienti de imensa provocare ce li se asternea in fata. Iar pe masura ce afacerea a devenit tot mai complexa si globala, Apple s-a trezit in centrul atentiei – de cele mai multe ori, o atentie critica. Sa-si mentina pozitia dominanta pe piata, a devenit esential, pe masura ce incerca sa cucereasca noi si noi frontiere si sa satisfaca gustul de neoprit al publicului fata de produsele ,,nebunesc de bune”. Bazata pe mai bine de doua sute de interviuri cu actuali si fosti executivi, parteneri de afaceri sau observatori ai fenomenului Apple, cartea este un portret relevant al companiei Apple la acest moment – dar si unul care ne ofera indicii cu privire la viitorul acesteia. Cu ajutorul unor informatii nuantate si a unor detalii pline de culoare, pe care doar un jurnalist competent le poate aduna cu acribie, Kane reuseste sa patrunda dincolo de mituri si titlurile de ziar. Ea exploreaza maniera de conducere a lui Tim Cook si impactul acestuia asupra locotenentilor loiali lui Jobs, asupra dezvoltarii noilor produse si asupra relatiei Apple cu Wall Street-ul, cu guvernul, cu rivalii din lumea tehnologiei, furnizorii, mass media si consumatorii. Aceasta naratiune cu un ritm placut lecturii si plina de detalii vii ne releva masinaria din jurul fantomei jobsiene de la Apple si aduce mai aproape de pamant legendele care circula cu privire la companie. Publishers Weekly Una dintre cele mai importante povesti din lumea afacerilor. Kane ne aduce in interiorul companiei Apple in acest moment critic, cu o fantastica intuitie, intr-un proces jurnalistic fara precedent. Walter Isaacson, autor Steve Jobs – biografia autorizata Cand am inceput acest proiect, chiar inainte de moartea lui Steve Jobs, planuisem sa realizez o cronica a modului in care directorul executiv si echipa sa au reusit sa salveze Apple din ghearele falimentului si sa o transforme intr-un imperiu cu un succes ametitor. Totusi, la aproape un an dupa ce m-am apucat sa scriu despre acest subiect, am realizat ca, in fata ochilor, mi se desfasura o poveste mult mai convingatoare, despre conducerea de tranzitie a companiei. Am luat-o, asadar, de la capat, avand in minte, de data asta, o singura intrebare – ar fi putut o companie de top sa ramana in varf fara liderul ei vizionar? stiam ca daca o astfel de companie exista, aceea nu putea fi decat Apple. Yukari Iwatani Kane