Good Money. Cheltuiește prudent

Good Money. Cheltuiește prudent

Descriere

Toti facem alegeri cu banii - intelege-le pe ale tale

Banii ne influenteaza vietile in nenumarate feluri — ii folosim atat pentru a cumpara lucrurile de care avem nevoie, cat si pe cele care cu siguranta nu ne sunt folositoare. Dar ce inseamna "sa fii bun cu banii"?  Aceasta carte iti prezinta cum sa descifrezi principiile pentru care esti atras de o oferta si cum sa analizezi rolul norocului in succes, dar iti si explica cum poti face previziuni in mod eficient si care sunt motivele pentru care sa inveti sa fii bun cu banii. Cartea Good Money examineaza comportamentele care stau la baza obiceiurilor noastre financiare si iti ofera tehnici esentiale pentru a-ti imbunatati situatia financiara. 
Fragment din cartea "Good money. Cheltuieste prudent. Inbunatateste-ti situatia financiara" de Nathalie Spencer

"E un chilipir! (Oare?)   Este greu sa ne dam seama cat costa fabricarea produselor pe care le folosim, indiferent daca e vorba despre o sticla de bere, o minge de bowling sau o cada de baie. Din ce sunt facute aceste lucruri si cat costa materialele brute? Cum ramane cu manopera, transportul, distributia si marketing-ul? Dat fiind ca de obicei nu suntem capabili de a calcula costurile necesare fabricarii unui produs, pentru a identifica pretul minim sau macar corect, acesta ar trebui sa reflecte valoarea pe care produsul o aduce. Dar si aceasta este o intrebare dificila. Ne e greu sa judecam valoarea absoluta a unui produs si, in schimb, ne gandim in termeni de valoare relativa, raportata la celelalte produse sau puncte de referinta. Nefiind siguri de valoarea „reala" a unui produs, inseamna ca vanzatorii pot sa influenteze suma pe care suntem dispusi sa o platim. Doua tehnici de care trebuie sa ne ferim sunt ancorarea si tintele false.   Companiile pot folosi pretul pentru a semnaliza calitatea. Brandul Stella Artois obisnula sa remarce in vechea lor campanie publicitara ca berea lor este „linistitor de scumpa". Si, surpinzator, la un pret mai mare, nu doar ca ne asteptam la o calitate superioara, dar percepem si produsul in sine ca fiind mai bun. Un studiu realizat de Baba Shiv, Ziv Carmon si Dan Ariely a descoperit ca pretul conteaza. Dintr-un grup de oameni, jumatatea care a cumparat o bautura energizanta, despre care se pretindea ca ajuta „acuitatea mentala", la jumatate de pret a reusit sa rezolve mai putine puzzle-uri de cuvinte decat jumatatea care a platit pretul intreg, in ciuda faptului ca era vorba despre exact acelasi produs."

Pe aceeași temă