Management Curricular
Descriere
Management curricular. volumul I – Repere teoretice si aplicative
Curriculumul este o categorie centrala a educatiei contemporane. In dubla sa ipostaza, de concept si aplicatie, curriculumul modifica semnificativ abordarile explicative si exploratorii din stiintele educatiei, precum si praxisul educational. Orice proces de reforma educationala, la nivelul sistemului ori in componentele particulare ale invatamantului, se desfasoara, in principal, in domeniul curriculumului si situeaza in prim-plan (re)constructia experientelor de invatare si a tuturor demersurilor acestora. Necesitatea focalizarii majore pe reforma de curriculum a fost si este demonstrata, in ultimul timp, de cautarile si solutiile propuse pentru optimizarea invatamantului preuniversitar si universitar, in plan european si mondial. Concepte precum proiectarea, dezvoltarea, adaptarea curriculumului sunt in prezent articulate si integrate in cel de management al curriculumului.
In contextul reformelor educationale contemporane, managementul curriculumului capata o forta de prim-plan. Managementul curriculumului reprezinta, la nivelul sistemului educational, dar si in fiecare segment al retelei scolare, punctul-cheie al ameliorarii, optimizarii, inovarii in educatie. Acceptarea, cunoasterea si intelegerea complexitatii procesului de schimbare curriculara – proiectare, dezvoltare, adaptare s.a. – devin, pentru toti agentii educatiei, premise obligatorii pentru asigurarea calitatii procesului instructiv-educativ.