Clasificare. Culori

Clasificare. Culori

Descriere

     In pedagogia montessoriana, notiuni aparent complexe le sunt prezentate copiilor de la o varsta frageda. Maria Montessori era de parere ca nu exista „cunostinte usoare si cunostinte grele". „Mintea absorbanta" a copilului poate sa asimileze cu aceeasi usurinta atat cuvintele simple, cat si pe cele considerate complicate. De la nastere si pana la 3 ani, copilul isi dezvolta lirnbajul si isi insuseste spontan notiuni si cuvinte, oricat de complexe. Este, asadar, ideal sa-i stimulati acest interes natural, chiar inainte ca micutul sa inceapa sa vorbeasca. Nu va temeti ca demersul este prematur. Cuvintele pot fi cunoscute inainte de a fi rostite. Nu subestimati copilul si nu ratati perioada senzitiva caracterizata de interesul pentru limbaj, ci folositi-o din plin, facilitand achizitia de termeni utili pentru cultura sa generala.     Pachetul familiarizeaza copilul cu cele sase culori primare si secundare (rosu, galben, albastru, respectiv verde, portocaliu si violet), precum si cu alte patru culori compuse.     Contine: • 50 de carduri (10 culori si 40 de obiecte corespondente) • denumiri bilingve (romana / engleza) • pictograme pentru sortare facila si clasificare • informatii utile      Fragment din regulamentul de joc:     "PASUL 1: Introducerea notiunii plecand de la lumea reala     Introduceti, pe rand, culorile primare, apoi cele secundare si, ulterior, pe cele compuse - pictogramele de pe carduri va usureaza identificarea lor. Provocati copilul sa caute in mediul inconjurator obiecte care au aceeasi culoare.       PASUL 2: Asocierea vizuala     Alegeti 2-3 carduri cu pete de culoare (incepand cu cele primare) si seriile de obiecte corespunzatoare. Asezati cardurile cu pete de culoare in spatiul de lucru si invitati copilul sa completeze seriile, asezand dedesubtul fiecarei pete de culoare cardurile cu obiecte potrivite.        PASUL 3: Identificare     Selectati, pentru fiecare culoare, cate un card cu imaginea unui obiect. Asezati cele 10 carduri in spatiul de lucru si cereti-i copilului sa indice cate un element: „Care este marul verde?”, „Arata-mi cana albastra". Copilul va indeplini sarcina pe baza cunostintelor despre obiecte, dar va retine si denumirea culorii.       Varianta de joc: Trenuletul culorilor: Asezati pe masa cele 10 carduri cu obiecte. Cereti-i copilului sa le aranjeze in spatiul de lucru in ordinea in care obiectele „se urca vagoanele unui trenulet": „Primul urca in tren scaunul violet. Apoi, lacusta verde. Acum, cizmele galbene" etc.       PASUL 4: Lectia in 3 timpi     1. Numirea culorii - Pentru lectie, folositi doar cardurile ce pete de culoare, in serii de cate trei. Aratati-i copilului cele 3 carduri pe rand, pronuntand rar si clar numele fiecarei culori: „Acesta este...". Asezati cardurile intotdeauna dinspre stanga spre dreapta — ordinea citirii, folosita in pedagogia montessoriana. Repetati numirea de cateva ori, indicand corespunzator.       2. Recunoasterea obiectului - Folositi aceasta etapa fie in completarea primeia, fie intr-o activitate ulterioara. Este cea mai importanta parte a lectiei si se recomanda sa dureze mai mult decat celelalte. Dati-i copilului cardurile sa le aseze pe masuta sau pe covorasul de activitati, intotdeauna dinspre stanga spre dreapta. Numiti o culoare si rugati copilul sa vi-o arate.”

Pe aceeași temă