Asocieri. Animale. Hrana si adapost

Asocieri. Animale. Hrana si adapost

Autor
Editura
An publicare
2016
Nr. Pagini
48
ISBN
9789731496047

Descriere

     In pedagogia montessoriana, notiuni aparent complexe le sunt prezentate copiilor de la o varsta frageda. Maria Montessori era de parere ca nu exista „cunostinte usoare si cunostinte grele". „Mintea absorbanta" a copilului poate sa asimileze cu aceeasi usurinta atat cuvintele simple, cat si pe cele considerate complicate. De la nastere si pana la 3 ani, copilul isi dezvolta lirnbajul si isi insuseste spontan notiuni si cuvinte, oricat de complexe. Este, asadar, ideal sa-i stimulati acest interes natural, chiar inainte ca micutul sa inceapa sa vorbeasca. Nu va temeti ca demersul este prematur. Cuvintele pot fi cunoscute inainte de a fi rostite. Nu subestimati copilul si nu ratati perioada senzitiva caracterizata de interesul pentru limbaj, ci folositi-o din plin, facilitand achizitia de termeni utili pentru cultura sa generala.     Pachetul familiarizeaza copilul cu o serie de vietuitoare (insecte, arahnide, moluste, reptile, pesti, pasari si mamifere) si il provoaca sa le descopere hrana preferata si adapostul obisnuit.     Contine: • 48 de carduri (16 serii animal-hrana-adapost) • denumiri bilingve (romana / engleza) • pictograme pentru sortare facila si clasificare • informatii utile       Fragment din regulamentul de joc:       „PASUL 1: Introducerea notiunii plecand de la lumea reala     Se pot face observatii directe asupra pasarilor si mamiferelor chiar si la ferme deschise vizitatorilor. De asemenea, insectele si molustele pot fi identificate usor in gradini sau parcuri.        PASUL 2: Lectia in 3 timpi     1. Numirea obiectului - Pentru lectie, veti folosi doar cardurile cu fructe netaiate. Alegeti 3 carduri si aratati-i-le copilului pe rand, pronuntand rar si clar fiecare denumire: „Ace(a)sta este un/o ...”. Asezati cardurile intotdeauna dinspre stanga spre dreapta — ordinea citirii, folosita in pedagogia montessoriana. Repetati numirea de cateva ori, indicand cardul corespunzator.      2. Recunoasterea obiectului - Folositi aceasta etapa fie in completarea primeia, fie intr-o activitate ulterioara. Este cea mai importanta parte a lectiei si se recomanda sa dureze mai mult decat celelalte. Dati-i copilului cardurile sa le aseze pe masuta sau pe covorasul de activitati, intotdeauna dinspre stanga spre dreapta. Numiti un element ilustrat pe card si rugati copilul sa vi-larate. Repetati si pentru celelalte doua carduri. Variati formularile: „Poti sa-mi arati ...?", „Care este...?”, „Te rog sa-mi dai...”.     3. Reamintirea cuvantului — Treceti la aceasta parte a lectiei abia dupa ce sunteti convins ca micutul va reusi sa indeplineasca sarcina. Folosind cele 3 carduri, cereti-i sa le numeasca pe rand, intrebandu-l: „Ce este ace(a)sta?".”       PASUL 3: Completarea seriilor     Alegeti trei serii. Asezati cardurile cu cele trei vietuitoare, de la stanga spre dreapta. Invitati copilul sa aseze dedesubtul fiecaruia cardurile cu hrana si adapostul potrivite, completand astfel cele trei serii.     Varianta de joc: Hranim animalele! Asezati in spatiul de lucru 5 carduri cu hrana, iar animalele corespunzatoare dati-i-le copilului. Invitati-l sa aseze fiecare animal peste hrana potrivita. Puteti varia activitatea, inlocuind-o cu „Animalele merg la culcare!" si folosind carduri cu adaposturi."

Pe aceeași temă