Arta pe intelesul copiilor. Cartea galbena
Descriere
Cine a transformat o mazgalitura intr-o capodopera? Cum poti picta viteza? Dar calmul? Te poti increde intr-un tablou? Ce opera de arta dispare incet-incet, iar a doua zi dimineata e din nou intreaga? Se poate picta muzica? Arta pe intelesul copiilor exploreaza stilul si tehnica a treizeci de artisti din diverse perioade ale istoriei artei. Bogata in detalii si explicatii, este o carte care incurajeaza creativitatea si imaginatia copiilor, propunandu-le sa gaseasca propriile lor raspunsuri si solutii la intrebarile si dilemele cu care s-au confruntat artistii din trecut sau din prezent. Cartea exploreaza de asemenea ideile, semnificatiile, rolurile si functiile artei, prezentand exemple celebre din istoria picturii, sculpturii si fotografiei. Simpla, clara si amuzanta, Arta pe intelesul copiilor este cartea perfecta pentru parintii si profesorii care vor sa-i imprieteneasca pe copii cu arta, ca si pentru cei care se apropie pentru prima oara de lumea artelor plastice. Volumul Cartea galbena discuta lucrari semnate de: Antonello da Messina • Arman • Eugene Atget • Pompeo Batoni • Marcel Broodthaers • Robert Campin • Salvador Dali • Albrecht Durer • Jean-Honore Fragonard • Thomas Gainsborough • Felix Gonzalez-Torres • Vilhelm Hammershøi • David Hockney • Winslow Homer • Vasili Kandinski • Georges de La Tour • Fernand Leger • Fratii Limbourg • Rene Magritte • Robert Mangold • Henri Matisse • Jean Metzinger • Henry Moore • Berthe Morisot • Rafael • Gerhard Richter • Georges Seurat • Jan Steen • Wayne Thiebaud • John William Waterhouse. Citeste si Arta pe intelesul copiilor. Cartea alba, si descopera si alti artisti: Albrecht Altdorfer • Giuseppe Arcimboldo • Jacopo Bassano • Sandro Botticelli • Pieter Bruegel cel Batran • Vittore Carpaccio • Christosi Jeanne-Claude • Edgar Degas • Jan van Eyck • Alberto Giacometti • Gilbert si George • Vincent van Gogh • Katsushika Hokusai • Hans Holbein cel Tanar • Donald Judd • Jeff Koons • Leonardo da Vinci • Simone Martini • Joan Miro • Claude Monet • Pablo Picasso • Jackson Pollock • Rembrandt van Rijn • Bridget Riley • Henri Vamesul • Cindy Sherman • J.M.W. Turner • Diego Velazquez • Andy Warhol • Grant Wood. Fragment din volumul "Arta pe intelesul copiilor (Cartea galbena)": “Imblanzitorul de lei (Sfantul Ieronim in cabinetul lui - Antonello da Messina) Un barbat cu o pelerina rosie si cu o tichie tot rosie sta la un birou si citeste o carte. Parca avem sentimentul ca nu prea s-ar cuveni sa ne uitam la el. E ca si cum am privi pe furis de la o fereastra in biroul lui; e aproape ca si cum l-am spiona. Totul pare calm si pasnic. In apropierea lui o pisica ghemuita trage un pui de somn, in timp ce un leu da tarcoale fara nici cea mai mica grija. Cele doua pasari din fata de tot nu par nici ele sa fie ingrijorate de ceva. Barbatul din tablou este Sfantul Ieronim. In tinerete, si-a petrecut patru ani in desert, unde s-a imprietenit cu un leu dupa ce i-a dat o mana de ajutor scotandu-i un ghimpe infipt in laba. Mai tarziu, acest barbat a devenit celebru traducand Biblia din ebraica in latina. O gramada de artisti l-au zugravit in tablouri, insa cele mai multe picturi ni-l arata in desert. De ce a preferat Antonello da Messina sa ne prezinte personajul ca pe un celebru traducator si nu ca pe barbatul din desert care a salvat viata unui leu? Cred ca Antonello era un artist cu picioarele pe pamant si se limita la lucrurile pe care le cunostea bine. Probabil nu vazuse niciodata un desert si nu a vrut sa picteze ceva doar din imaginatie. A ales, asadar, sa picteze o camera care sa arate ca una pe care a vazut-o cu ochii lui si sa o umple cu lucruri pe care le cunostea bine. A incercat sa faca un decor cat mai apropiat de realitate cu putinta. De aceea peretele de piatra care incadreaza tabloul pare cat se poate de real. Priveste cu atentie toate cutiile, recipientele si cartile de pe rafturi. Ai observat pantofii Sfantului leronim de la baza scarilor, palaria rosie de pe banca din spatele lui, prosopul atarnat de o agatatoare, hartiuta impaturita lipita in stanga biroului ori cheia? Dar potarnichea, paunul si vasul de metal din prim-plan? Dar bolta de coloane din spatele leului? Tot ce se poate ca Antonello sa nu fi vazut niciodata vreun leu, dar in cazul acesta a fost nevoit sa-l includa in tablou pentru ca trebuia sa ne dea de inteles cine este acest barbat.”