Relatari privind modelarea comportamentului alegatorilor

Relatari privind modelarea comportamentului alegatorilor

Editura
An publicare
2017
Nr. Pagini
84
ISBN
9789736684692

Descriere

Marketingul electoral este un domeniu fascinant, atat din perspectiva operationala, cat si din perspectiva teoretica. Probabil, fascinatia exercitata de marketingul electoral se datoreaza faptului ca acesta intervie – cel mai adesea, cu mijloace extrem de moderne si de rafinate – in batalia pentru putere. Desigur, fasciantie nu inseamna neaparat acceptare sau, cu atat mai putin, obedienta. Sunt multi cei care critica – din diverse pespective si, in unele cazuri, pe buna dreptate – felul in care este utilizat marketingul electoral.Chiar daca batalia pentru putere predispune adesea la exagerari sau chiar la incalcarea unor standarde morale si legale, nu trebuie sa uitam ca, in esenta sa, marketingul electoral are (sau ar trebui sa aiba) un scop cat se poate de corect si de util: acela de a adapta oferta electoral la cerintele, asteptarile si nevoile alegatorilor. In masura in care candidatul isi asuma, cu toata onestitatea, oferta pe care o formuleaza in urma studiilor de marketing, nu ar trebui sa apara nici o problema de ordin moral. Din pacate, natura umana este mai complexa si nu sunt rare cazurile in care atat oamenii politici cat si specialistii in marketing angajati de catre acestia sunt dispusi sa depaseasca limitele normalitatii. In aceste conditii, este datoria teoreticienilor de a nu se limita la dezvoltarea unor concepte sau instrumente stiintifice, ci si de a veghea la corecta utilizare a acestora.Profesor univ. Dr. Razvan Zaharia

Pe aceeași temă