Drepturile consumatorului - O provocare pentru afaceri
Descriere
Dreptul consumatorului s-a nascut din dezvoltarea miscarii consumeriste, in scopul de a proteja consumatorul in raporturile sale cu intreprinderile producatoare. Pentru prima data, dreptul consumatorului a fost afirmat in Statele Unite odata cu miscarea lui Ralph Nader, din anii 60 ai secolului trecut, indreptata in particular impotriva producatorilor de automobile. Treptat, s-a dezvoltat o legislatie proprie menita sa apere consimtamantul consumatorului si sa asigure siguranta consumatorului. In Romania, problema protectiei consumatorului a aparut abia dupa 1989. Masurile legislative au fost timide la inceput. Abia dupa anul 2000, cand s-a pus in termeni concreti problema aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, fiind necesara armonizarea legislatiei romanesti cu dreptul comunitar, au aparut reglementari importante in materie. Cartea Drepturile consumatorului se doreste a fi un ghid pentru antreprenori in hatisul legislativ care are ca obiect protectia consumatorilor. Ea este utila si consumatorului, pentru a se informa asupra drepturilor sale.