Gandirea strategica

Gandirea strategica

An publicare
2015
Nr. Pagini
292
ISBN
9786062603991

Descriere

Daca ar fi sa evidențiez un lucru, un singur lucru, care ne-a lipsit aproape cu desavarșire in aceasta perioada interminabila de tranziție romaneasca, atunci aș spune ca ne-a lipsit și ne lipsește inca o gandire strategica . O gandire despre cum am vrea sa arate viitorul nostru și, mai ales, cum sa ajungem sa construim acest viitor in condițiile de incertitudine și complexitate pe care viața le genereaza in mod continuu. O gandire despre cum putem ințelege și rezolva problemele care nu au niciodata toate datele și informațiile complete sau cel puțin așa cum am vrea noi. O gandire care sa depașeasca granițele raționalitații reci și sa integreze caldura emoționala in luarea deciziilor. In sfarșit, o gandire care sa aiba la baza un set de valori culturale menite sa ne calauzeasca in deciziile pe care le luam atat in viața personala cat și in cea profesionala. Gandirea strategica s-a nascut in marile confruntari armate și a condus intotdeauna la victorii istorice. Este suficient sa ne gandim la Alexandru Macedon sau Napoleon Bonaparte pentru a ințelege cum gandirea strategica a schimbat lumea. Dar astazi, viitorul omenirii se naște nu pe campul de lupta ci in gandirea strategica a vizionarilor. Bill Gates, Steve Jobs, Larry Page, Sergey Brin, Mark Zuckerberg și Jack Ma sunt doar cațiva dintre cei care au vrut sa schimbe lumea și au reușit datorita gandirii lor strategice. Dar, gandirea strategica nu este rezervata exclusiv geniilor militare sau antreprenoriale. Ea se poate dezvolta de fiecare dintre noi, la scara contextului istoric in care traim și la nivelul aspirațiilor pe care le avem pentru viitor. Pentru aceasta este nevoie doar de a ieși din starea de inerție și din ideea de neputința pe care ne-a indus-o media cu atata consecvența. Totodata, este important sa putem ințelege limitele modelelor de gandire formate prin educație și sa le depașim prin abordarea unei noi perspective. Am scris aceasta carte pentru toți cei care iși doresc cu adevarat o viața cu multe impliniri, o viața profesionala solida și un viitor pe masura eforturilor și a investițiilor in dezvoltarea unei personalitați puternice. Cartea se adreseaza deopotriva mediului economic și celui universitar. De asemenea, ea poate contribui in mod semnificativ la dezvoltarea personala. Am scris aceasta carte și cu gandul la studenti, in mod deosebit pentru studenții din facultațile de management sau științe economic, ca un suport pentru cursurile de Managementul strategic, Managementul schimbarii, Marketingul strategic și Strategii de afaceri. Este o carte care contine conceptele si ideile fundamentale ale acestui nou domeniu teoretic dar si de practica manageriala.

Pe aceeași temă