Dezlegand misterele nasterii si mortii… si ale fenomenelor intermediare
Descriere
Va prezentam un amplu tratat contemporan al budismului La acest inceput de secol XXI, in intreaga lume se intensifica studierea problemelor fundamentale, eterne, ca viata si moartea, rostul vietii, originile si destinatiile noastre ultime, cat si intrebarea cu privire la existenta de dupa moarte. Cartea examineaza filosofia de viata a budismului Nichiren in lumina ideilor de ultima ora despre viata si moarte, desi cuprinderea exhaustiva intr‑un singur volum a unei probleme atat de vaste este imposibila. Budismul Nichiren ofera oamenilor mijloacele de a‑si transforma destinele prin infaptuirea propriei revolutii umane individuale si dezvaluie calea spre pace si fericire. Daisaku Ikeda (n. 1928) este unul dintre cei mai cunoscuti invatatori budisti din zilele noastre si scriitor, poet, activist pentru pace si militant pentru abolirea armelor nucleare. Distins cu numeroase premii, a fost nominalizat la Premiul Nobel pentru Pace (2015, 2016). Fragment din carte: "Eternitatea si impermanenta in capitolul precedent, am discutat despre faptul ca viata este eterna. In acelasi timp, viata umana, ca si toate fenomenele, este impermanenta. Aceste doua adevaruri se completeaza in cele din urma reciproc, fara a se contrazice. Schimbarile psihologice si fizice prin care trece o persoana din copilarie pana la maturitate sunt atat de mari, incat persoana pare transformata in intregime. Totusi, pe parcursul acestui proces exista un „sine" care unifica mintea si corpul, ramanand relativ constant. In budism el este numit sinele superior. In orice moment, putem fi plini de compasiune fata de mediul nostru sau putem fi separati de el. Cand suntem receptivi si implicati, ne manifestam sinele superior. Cand suntem inchisi in sine, il aratam pe cel inferior. Sinele inferior este o conditie iluzorie, in timp ce sinele superior este sinonim cu natura de Buddha. A trai pentru sinele superior inseamna a recunoaste principiul universal ce sta la baza tuturor lucrurilor si astfel, trezindu-ne, ne ridicam deasupra suferintei cauzate de constientizarea impermanentei. Credinta in ceva etern este necesara pentru a ne imbunatati calitatea existentei. Crezand ca totul incepe si se termina cu aceasta existenta, vom rata oportunitatea de a trai o viata cu adevarat profunda. Putem gandi in felul urmator: desi copiilor mici poate sa le placa sa se balaceasca in mici piscine de plastic, ei vor creste fara a cunoaste bucuria oferita de adevaratele bazine de inot. Dar chiar si un bazin de dimensiuni olimpice le va parea nesatisfacator dupa ce vor inota in ocean. In mod similar, atunci cand punctul nostru de vedere tinteste dincolo de hotarele existentei prezente pentru a include intregul, eternul univers, putem trai vieti profunde si implinite. "