Ghid pentru managementul proiectelor

Ghid pentru managementul proiectelor

Autor
Editura
An publicare
2017
Nr. Pagini
400
ISBN
9789737115492

Descriere

Multe organizaţii nu se schimbă nici când ar avea nevoie, nici când sunt obligate. Dacă s-ar schimba, mai puţine dintre ele ar înregistra eşecuri. La fel ca oamenii, organizaţiile, indiferent dacă sunt afaceri sau departamente guvernamentale, se schimbă numai dacă şi când vor ele. Unele proiecte sunt demarate chiar cu scopul de a provoca o schimbare, aşa încât presupun, fără excepţie, o mutaţie culturală – o nouă manieră de a privi lucrurile, ajustări ale valorilor şi comportamentelor, chiar şi renunţarea la norme şi idei sacrosancte.Managementul proiectelor este inseparabil de managementul afacerilor unei organizaţii, în întregul său. Experienţa demonstrează că un proiect necesită colaborarea multora, inclusiv a celor care-l comandă şi-l finanţează, a celor care vor utiliza produsul final şi a celor care-l vor construi. Şi totuşi, managementul proiectelor este adeseori delegat unor oameni care se confruntă cu situaţii aproape insurmontabile, fiind prea puţin sprijiniţi să ajungă la un rezultat de succes.Este plină istoria de proiecte care au întârziat excesiv de mult, care şi-au depăşit bugetele ori au dat greş lamentabil în a-şi atinge scopurile propuse. Ediţia de faţă a acestui mult apreciat ghid explică principiile şi tehnicile managementului de proiect şi cum se întrepătrund ele cu administrarea de zi cu zi a unei afaceri. Prin abordarea sa clară şi bine structurată, el se constituie într-un manual indispensabil, care-i ajută pe manageri să-şi menţină proiectele în limitele bugetelor şi ale termenelor propuse – cu siguranţa că vor ajunge la rezultatele dorite.Istoria domeniului afacerilor abundă în proiecte care au eşuat într-un fel sau altul şi care le-au provocat încurcături şi prejudicii organizaţiilor aflate în spatele lor. Nereuşita poate fi atribuită unei multitudini de amănunte, dar motivele comune subiacente sunt doar câteva. Nu e uşor să realizezi un proiect de succes, şi ai nevoie de timp, aşa încât puţine organizaţii sunt capabile cu adevărat să-şi ducă proiectele la bun sfârşit.Ghidul de faţă îşi propune să arate cum pot fi gestionate proiectele eficient în paralel cu „activitatea de bază“ şi subliniază cât de important este, pentru reuşita unui proiect, ca toţi implicaţi în realizarea lui să colaboreze. Cele 12 capitole ale lucrării abordează următoarele subiecte: • Componentele unui management al proiectelor eficient • Conceperea şi prioritizarea proiectelor • Roluri şi responsabilităţi în cadrul proiectelor • Formularea viziunii • Planificare: riscuri şi recompense • Planificare: calitate • Planificare: timp şi cost • Iniţierea proiectelor • Livrarea proiectelor • Asistenţă şi asigurare • Încheierea proiectului şi etape ulterioare • Integrarea managementului eficient al proiectelor

Pe aceeași temă

Paul Roberts