Mecanismul votului. Cum se decid alegatorii intr-o campanie prezidentiala

Mecanismul votului. Cum se decid alegatorii intr-o campanie prezidentiala

Editura
An publicare
2004
Nr. Pagini
244
ISBN
9789737110107

Descriere

Una dintre cele mai influente teorii ale efectelor mass media, teoria fluxului comunicarii in doi pasi, a fost expusa pentru prima oara de Paul Lazarsfeld si colaboratorii sai de la Universitatea Columbia in Mecanismul votului, cel dintii studiu riguros asupra influentei comunicarii de masa intr-o campanie electorala. Pornind de la cercetarile statistice desfasurate in Statul Ohio, in timpul campaniei prezidentiale din 1940, cartea lui Lazarsfeld, Berelson si Gaudet contrazicea tot ce se stia pina atunci in legatura cu efectele ziarelor sau ale radioului asupra opiniei si a comportamentului. Teoria influentei personale, elaborata pe baza acestor constatari, a devenit, ulterior, paradigma dominanta a cercetarii in domeniul comunicarii de masa. "Se poate spune, fara nici o exagerare, ca una dintre paradigmele fundamentale ale cercetarii empirice moderne in stiintele sociale este definita de lucrarile de pionierat ale lui Paul F. Lazarsfeld."
Raymond Boudon, Universite de Paris-Sorbonne "Lazarsfeld este o figura de tranzitie a teoriei sociale - un cercetator cu radacini puternice in teoria clasica, care a elaborat, insa, idei si metode noi. Desi un foarte bun cunoscator al conceptelor legate de societatea de masa, el a fost, inainte de toate, un adept al cercetarii empirice, care a sustinut ca trebuie depasita pura speculatie asupra influentei mass media, prin experimente de teren care sa permita analiza si masurarea acesteia."
Stanley J. Baran, San Jose State University
Dennis K. Davis, University of North Dakota "Mecanismul votului reprezinta o contributie de prima marime la studiul comunicarii, intemeiaza o noua paradigma de cercetare si interpretare a acesteia, deschide o alta perspectiva de intelegere a procesului de comunicare. Putem spune ca reprezinta un punct nodal in evolutia cercetarii riguroase a comunicarii, deopotriva prin metodologie si prin rezultate."
Paul Dobrescu, Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative Cercetarea sociala dinamica :: Cercetarea sociala ca provocare continua :: Date empirice si procese sociale :: O noua metoda de cercetare :: Districtul Erie, Ohio, 1940 :: Diferentele sociale dintre republicani si democrati :: Un index al predispozitiilor politice :: Diferentele ideologice dintre republicani si democrati :: Atitudini economice si sociale :: Participarea la alegeri :: Cea mai redusa implicare in campanie: absenteistul :: Cea mai mare implicare in campanie: liderii de opinie :: Momentul deciziei definitive :: Presiunile conflictuale si momentul deciziei :: Momentul deciziei definitive si electoratul mobil :: Efectul de activare :: Propaganda sporeste atentia :: Efectul de intarire :: Partizanatul, expunerea partizana, intarirea partizanatului :: Efectul de convertire :: Alegatorii "echilibrati" :: Efectul global al campaniei :: Evaluarea efectelor campaniei :: Anticiparea cistigatorului :: Efectul de raliere :: Omogenitatea politica a grupurilor sociale :: Decizia de vot ca experienta sociala :: Natura influentelor personale :: Fluxul comunicarii in doi pasi

Pe aceeași temă