Stiinte ale naturii

Stiinte ale naturii

Descriere

Manualul respectă noua programă școlară pentru clasa a III-a și are drept scop sprijinirea transferului cunoștințelor pe verticală – prin aprofundarea, consolidarea cunoștințelor esențiale și a capacităților formate și pe orizontală – prin lărgirea cunoștințelor, completarea conținuturilor deja însușite. Prin diversitatea metodelor activ-participative abordate, manualul transformă elevul în subiect activ al învățării, dându-i posibilitatea de a studia informația de sine stătător, înțelegând-o, stocând-o și aplicând-o în mod independent, dezvoltând astfel aptitudinile intelectuale, spiritul de investigație și creativitate ale acestuia.
Cele două volume sunt structurate în 5 unități de învățare (2 pentru primul volum și 3 pentru cel de al doilea). Prin introducerea în paginile manualului a secvenţelor de învăţare prin descoperire, elevii sunt provocați să descopere și să investigheze.
Experimentul, activitate constantă în paginile manualului sub denumirea de Laborator, susține formarea competenței de „a învăța să înveți”, prin activităţile practice pe care le conține. Învăţarea bazată pe proiect - denumită Jurnalul de observații științifice – este valorificată în paginile manualului ca resursă a strategiei de învăţare eficientă. Solicitările nu limitează activitatea elevului la o simplă observare, ci îi invită la activităţi practice, care facilitează învăţarea prin experienţă.
Manualul oferă modalităţi de evaluare tradiţionale şi complementare în concordanţă cu specificul disciplinei. Proiectele propuse pentru a fi realizate în grup sau individual contribuie la formarea competenţelor sociale, de interevaluare şi autoevaluare. Varianta printată este atractivă, are un design modern și aerisit, adaptat vârstei elevilor, un tipar de bună calitate. Varianta printată vine la pachet cu varianta digitală a manualului, disponibilă pe CD-ul aferent fiecărui semestru.
Manualul digital este creat având la bază manualul tipărit, păstrând structura și elementele acestuia, dar contribuind la crearea unei învățări complexe. Varianta digitală a manualului conține o serie de animații cu un pronunţat caracter dinamic și cu un grad ridicat de atractivitate, care asigură predarea conceptelor şi noţiunilor noi prin respectarea paşilor metodici ai disciplinei. Acestea încurajează asimilarea activă a cunoştinţelor, promovează reflecţia şi stimulează activitatea intelectuală.
Manualul digital conține elemente educaţionale cu grad înalt de interactivitate – simulări de procese, rezolvare de probleme, jocuri educative - prin care elevul reuşeşte, prin joc, experiment şi descoperire, să atingă un profit cognitiv superior.
Prin maniera atractivă, modernă și creativă în care este conceput, prin ancorarea în realitățile actuale ale societății pe care copiii le agreează la această vârstă, manualul de Științe ale naturii depășește statutul de instrument de lucru care facilitează predarea-învățarea-evaluarea, întrunind și calități ce ar putea să îl transforme într-un fidel prieten alături de care copilul explorează, se joacă, învață, se bucură, dezleagă enigme, descoperă și crește.
Auxiliarele sunt elaborate de o echipă de cinci autori cu experiență în domeniul învățământului primar, absolvenți ai liceului pedagogic, cu activitate ca învățători cuprinsă între 13 și 32 de ani.Echipa de autori beneficiază de experiență profesională în domenii diferite, și anume: inspecție școlară pentru învățământ primar, consiliere psiho-pedagogică, cercetare în domeniul științelor educației, activitate metodică în cadrul CCD, formare pe domenii de interes pentru cadrele didactice (curriculum, metode active, evaluare, comunicare, managementul clasei, inteligențe multiple, gândire critică etc.), ceea ce oferă o perspectivă holistică în realizarea resurselor educaționale.Cei cinci autori au elaborat manuale școlare pentru elevii claselor I-IV, auxiliare pentru elevii din învățământul primar, programe școlare, ghiduri metodologice, articole în reviste de specialitate, lucrări de didactica specialității, management educațional, curriculum, evaluare, transdisciplinaritate etc., oferte de formare pentru cadrele didactice, diverse resurse educaționale produse în cadrul proiectelor cu finanțare europeană.

Pe aceeași temă

Larisa Bazavan,Daniela Stoica

Clasa 4,Nicolae Ploscariu

Clasa 4,Stefan Pacearca,Anita Dulman,Crenguta Alexe,Otilia Brebenel,Mirela Mihaescu

Clasa 3,Maria Ilinca,Stefania Pelmus Giersch,Octavian Mandrut

Clasa 3,Nicolae Ploscariu

Clasa 4,Marcela Penes