Marketingul serviciilor de sanatate
Descriere
Organizatiile din domeniul sanatatii actioneaza pe o piata cu particularitati specifice,
determinate de dificultatea stabilirii cu exactitate a cererii, de accesul inegal la informatii
al participatilor de mecanisml reglementata de stabilire a preturilor si tarifelor si
interventia tertului platitor, de rolul ridicat al statutului pentru asigurarea accesului echitabil
al populatiei la serviciile de baza, precum se de aspectele etice si morale pe care le implica prestarea
serviciilor de sanatate.
Din aceste considerente trebuie sa depuna eforturi importante de elaborare si implementare a unor
strategii de marketing viabile, prin care sa revizuiasca rapid modul de abordare a serviciilor de sanatate
si sa indentifice nevoile reale ale populatiei in scopul rezolvarii problemelor cu care se confrunta si a
valorificarii oportunitatilor aparute.
Situandu-se intr-un asemenea context, lucrarea de fata abordeaza, astfel, o tema de reala si deosebita
actualitate, cu impact major pentru economia romaneasca, urmarindu-se ca, prin intreg acest demers stiintific,
sa jaloneze unele directii de perfectionare a activitatii organizatiilor din domeniul sanatatii sa-i evidentieze
valentele in contexul integrarii europene Romaniei.