Actiunea in concurenta neloiala

Actiunea in concurenta neloiala

Editura
An publicare
2011
Nr. Pagini
258
ISBN
9786065911314
Categorii

Descriere

Combaterea concurentei neloiale are mai multe planuri: avem in vedere un cadru legislativ national si unul inter­national. In dreptul international, combaterea concurentei ne­loiale se realizeaza atat la nivel regional prin institutiile Uniunii Europene , cat si la nivel mondial, in cadrul oferit de catre Organizatia Mondiala a Comertului. De asemenea, protectia drepturilor omului este un instrument eficace, utilizat chiar de catre societati comerciale; astfel, intr-o speta recenta, utilizandu-se toate mijloacele legale procedural-procesuale, s-a ajuns pana la Curtea Europeana a Drepturilor Omului. Efectele mondializarii protectiei drepturilor de pro­prietate intelectuala si industriala sunt remarcate atat prin ierarhia normelor juridice (nationale si internationale), cat si prin multitudinea instantelor judecatoresti sau prin constituirea unor instante arbitrale specializate. Studiul concurentei neloiale pune in evidenta nu numai problemele datorate mondializarii si dezvoltarii tehnicii si a instrumentelor informatice, dar si, in spatiul european, pe cele datorate garantarii liberei circulatii a persoanelor, serviciilor, capitalurilor si bunurilor. Astfel, apar probleme referitoare la concurenta prioritatii in privinta denumirii societatii co­merciale, a numelui de domeniu in spatiul virtual (internet) si a marcii. Concurenta neloiala este un instrument utilizat in politica de protectie a consumatorului care are o legislatie abundenta in spatiul european transpusa in normele juridice interne. In dreptul concurentei, notiunea de concurenta neloiala desemneaza, sintetic, acea competitie economica purtata intre comercianti si/sau orice alte persoane care desfasoara activitati cu caracter economic, in care sunt utilizate mijloace neoneste. Aceasta definitie nu este prea riguroasa din punct de vedere stiintific, deoarece samburele conceptual al acesteia este unul moral. Morala in afaceri este o forma particulara, o specie a mo­ralei universale, este suma constrange

Pe aceeași temă